جبهه پایداری این بار به جز تمام مشکلات مرسوم با اصولگرایان یک مشکل اساسی دیگر هم دارد و آن محمدباقر قالیباف است، دشمن دوست نداشتنی پایداری‌چی‌ها و مردی که در کنار حسن روحانی و لاریجانی‌ها دوست نداشتنی‌ترین فعالین سیاسی ایران برای این طیف سیاسی هستند.

سلام نو - سرویس سیاسی: حرف امروز و دیروز نیست حتی حرف امسال و سال پیش هم نیست، جبهه پایداری سال‌ها است سودای راهبری اصولگرایان را دارد و با توجه به زمینه‌های پیدایش و شکل گرفتن در دوران اوج احمدی‌نژاد نمی‌تواند بپذیرد که پیرو اصولگرایانی باشد که روزی راهبر و پیش‌رو آن‌ها بود.

آن‌ها با چهره‌هایی چون کامران باقری لنکرانی و سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند، اما یکی تایید صلاحیت نشد و دیگری چیزی بیش از چهار میلیون رای در انتخابات ریاست جمهوری کسب نکرد و بعد از حسن روحانی و محمد باقر قالیباف سوم شد تا پایداری‌چی‌ها با وجود تمام پروپاگانداهایش دست آورد ملموس و بزرگی در سیاست ایران نداشته باشد.

حالا اما پایداری‌چی‌ها امیدوارند در روزگاری که بخت اصلاح‌طلبان برگشته و مشارکت سیاسی مردم کاهش می‌یابد بار دیگر به مجلس راه یابند. این امید چنان در این گروه سیاسی و نزدیکانش قوی است که حتی حاضر نیستند به سادگی تن به ائتلاف با اصولگرایان دهند.

آن‌ها روز گذشته به مناسبت پاسداشت 9 دی در مسجد امام جعفر صادق (ع) تهران جمع شدند و عملا اولین همایش انتخاباتی خود را کلید زدند.

در این همایش چهره‌هایی چون مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، صادق محصولی، وزیر کشور دولت نهم و از چهره‌های موثر این جبهه، علی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر و حسن غفوری فرد عضو حزب موتلفه حضور داشتند.

این همایش هرچند بیشتر درباره نظرات و اهداف جبهه پایداری بود، اما مستقل برگزار شد تا این پیام را به اصولگرایان بدهد که جبهه پایداری آماده شروع مستقل رقابت‌های انتخاباتی است و به هر قیمتی حاضر به ائتلاف نیست.

پیش از این مرتضی آقاتهرانی پالس‌هایی درباره عدم ائتلاف احتمالی داده بود و با وجود اینکه تاکید کرده بود "پس از این باید تلاش شود که به لیست واحدی برسیم" اما به احتمال به وحدت نرسیدن هم اشاره کرده بود و گفته بود که "اگر به لیست واحد نرسیدیم، مشترکات لیست را در حد امکان بالا ببریم."

جبهه پایداری این بار به جز تمام مشکلات مرسوم با اصولگرایان یک مشکل اساسی دیگر هم دارد و آن محمدباقر قالیباف است، دشمن دوست نداشتنی پایداری‌چی‌ها و مردی که در کنار حسن روحانی و لاریجانی‌ها دوست نداشتنی‌ترین فعالین سیاسی ایران برای این طیف سیاسی هستند.

قالیباف این بار به شرط سرلیستی تهران وارد انتخابات شده و با طرح مجلس نو به دنبال این است که بیش از 50 درصد لیست‌های اصولگرایان در دیگر نقاط کشور را به دست بیاورد، مسئله‌ای که با توجه به توان ستادی، کارآمدی و سازماندهی قالیباف نسبت به دیگر اصولگرایان امری ممکن است.

پایداری‌چی‌ها می‌دانند قالیباف برعکس آن‌ها اهل راه آمدن و معامله با اصولگرایان و حتی اعتدالیون و اصلاح‌طلبان است و همین امتیاز باعث می‌شود چهره موثر اصولگرایان در انتخابات باشد به همین جهت به دنبال این هستند یا امتیاز قابل توجهی برای ائتلاف بگیرند یا با ارائه لیست مستقل هویت خود را حفظ کنند و سعی کنند اصولگرایان را به چالش بکشند.

اما آیا آن‌ها می‌توانند این بار با تهدید امتیاز بیشتری بگیرند یا حتی با لیست مستقل به رای اصولگرایان ضربه بزنند؟ این سوالی است که برای پاسخ به آن چیزی نزدیک به یک ماه باید صبر کرد. چیزی که مشخص و قطعی شده حضور تعیین کننده محمد باقر قالیباف است، او این بار کنار نمی‌رود، امتیاز نمی‌دهد و فداکاری نمی‌کند، او اینبار صندلی علی لاریجانی را می‌خواهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید