غذای سنگین برای افرادی که خواب کافی ندارند به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا موجب می شود که اندام های فرد تحت فشار قرار گرفته و احساس خستگی به فرد وارد شود.

تمامی افراد از اهمیت خواب خوب در شب آگاه هستند زیرا کمبود خواب و نداشتن خواب مناسب پیامدهای منفی بسیاری به همراه دارد که از آن جمله می توان به زودرنجی و عصبانی شدن فرد و همچنین به خاطر نیاوردن اتفاقات و اطلاعات اشاره نمود.

تمامی این پیامدها باعث می شود که خلاقیت فرد تحت الشعاع این موضوع قرار بگیرد اما با وجود تمامی توصیه های پزشکی نسبت به خواب مفید شبانه باید به این نکته توجه داشت که برخی از افراد به دلیل دغدغه های شغلی و یا شرایط خاص، در هنگام شب نمی توانند با آرامش به خواب بروند.

در این مطلب قصد داریم بر اساس مطلبی از entrepreneur به برخی از راهکارهایی اشاره کنیم که با وجود خواب شبانه کم می توان انرژی و تمرکز لازم را داشت.

دوش آب سرد گرفتن

دکتر مارک کوواکس در این خصوص می گوید: در این شرایط یک دوش آب سرد به مدت  ۳۰تا ۶۰ثانیه ای موجب ترشح هورمون آدرنالین می‌شود که این موضوع باعث می شود فرد اعصاب و تمرکز کافی داشته و در طول روز با انرژی بسیار به انجام فعالیت های خود بپردازد.

خوردن ناهار سبک

دکتر کوواکس بیان می کند: « اگر فرد نمی تواند خواب راحتی در شب داشته باشد، باید وعده های غذایی سبک مصرف کند زیرا باعث حفظ انرژی در طول روز می شود.

غذای سنگین برای افرادی که خواب کافی ندارند به هیچ عنوان مناسب نیست زیرا موجب می شود که اندام های فرد تحت فشار قرار گرفته و احساس خستگی به فرد وارد شود.

نفس عمیق کشیدن

فرد باید به مدت ۵ثانیه از طریق بینی نفس کشیده و در مدت ۲ ثانیه اکسیژن را از راه دهان خود خارج نماید.

این عمل باید برای پنج بار انجام شود زیرا دکتر کوواکس معتقد است، نفس عمیق کشیدن موجب می شود که ضربان قلب به طور همزمان کاهش و افزایش پیدا کند.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید