کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در تماسی تلفنی توافق کردند تا همکاری‌های دوجانبه در مبارزه علیه تروریسم را ادامه دهند.

به گزارش سلام نو، سران روسیه و آمریکا شب گذشته در تماس تلفنی، درخصوص همکاری‌های ضدتروریستی گفت و گو و توافق کردند همکاری‌های دو کشور در این زمینه ادامه یابد.

تارنمای راشا تودی دیروز (۸ دی) به نقل از بیاینه کرملین خبر داد که در این مکالمه، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در مورد مسائل گوناگون مورد علاقه طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند و توافق کردند تا همکاری های دوجانبه در مبارزه علیه تروریسم را ادامه دهند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری روسیه، پوتین در تماس با کاخ سفید از ترامپ بابت در اختیار گذاشتن اطلاعاتی که منجر به پیشگیری از وقوع حملات تروریستی در روسیه شد، تشکر کرد.

سازمان امنیت فدرال روسیه (اف اس بی) پس از انتشار این بیانیه تائید کرد که اطلاعات مذکور منجر به دستگیری دو شهروند روسی شد که قصد داشتند تا در جریان جشن های سال نو میلادی به اماکن عمومی شهر سنت پترزبورگ حمله کنند.

الکساندر بورتنیکوف رئیس اف اس بی اوائل پائیز فاش ساخته بود که تماس های سازمان های امنیتی دو کشور در حوزه امنیت سایبری افزایش یافته و آمریکا اطلاعاتی از افرادی که قصد انجام عملیات تروریستی در روسیه را داشتند دراختیار مسکو قرار داده بود.

به نوشته راشا تودی، واشنگتن دو سال پیش نیز به مسکو در مورد بمب گذاری در یکی از کلیساهای سنت پترزبورگ هشدار داده بود و روسیه نیز فعالانه به تحقیقات بمبگذاری ۲۰۱۳ بوستون آمریکا یاری رسانده بود.

برخی رسانه ها اعلام کردند این تماس تلفنی پیش از حملات شب گذشته آمریکا به پایگاه های حشدالشعبی و حزب الله عراق انجام شد.

در مهر ماه امسال ، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌ب) اعلام کرد: آمریکا اطلاعاتی را برای پیشگیری از برخی حملات تروریستی در اختیار روسیه قرار داده است.

وی از ارایه تاریخ معین در این مورد خودداری کرد و گفت: برای نخستین بار نیست که چنین اطلاعاتی بین روسیه و آمریکا ردوبدل می‌شود.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید