در دوران قاعدگی خانم ها اصولاً دارای درد ها و مشکلاتی می شوند که بعضی از آنها به دلیل رعایت نکردن تغذیه خود می باشد و نمی توان تمام این مشکلات را به گردن نوسانات هورمونی انداخت. در این دوران اگر می‌خواهید دردهای کمتری داشته باشید و خونریزی شما کنترل شود باید از خوردن بعضی از مواد غذایی پرهیز نمایید.

کارشناسان بر این باورند که تغذیه مناسب دوران قاعدگی بسیار مهم می باشد پس در این مطلب از سلام نو با ما همراه باشید تا مواد غذایی ممنوع در دوران قاعدگی را برای شما بیان کنیم.

شیر

اگر از کرامپ های متعدد و دل درد رنج می برید مصرف لبنیات خود را در دوران قاعدگی کاهش دهید . شیر به دلیل دارا بودن لاکتوز نوعی قند را که بعضی از افراد در هضم آن دچار مشکل می شوند را به بدن می رساند .علاوه بر آن لاکتوز می‌تواند موجب دل درد و حالت تهوع و نفخ شود یعنی همان مشکلات شایعی که در دوران پریود خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند بنابراین اگر می خواهید مشکلات شما کم شود از مصرف شیر و مواد لبنی در این دوران قاعدگی جلوگیری  کنید .

تنقلات

بعضی از خانم ها با خوردن تنقلات در دوران  قاعدگی در این باور می باشند که حال و روحیه آن ها بهتر می‌شود اما باید در نظر گرفت که این مواد به دلیل داشتن قند های تصفیه شده زیادی که در آنها وجود دارد موجب افزایش گاز معده و روده و التهاب و نفخ می‌شوند .

در صورتی که در این دوران بدن به اندازه کافی خود دچار مشکل می باشند پس در این صورت باید به جای قند مصنوعی از میوه ها برای جبران قند از دست رفته بدن استفاده نمود در این دوران که به دلیل از دست دادن خون و مواد معدنی بدن دچار مشکلات بسیار زیادی می‌شود کمی از مشکلات آن را کاهش دهد.

کافئین

تحقیقات نشان می دهد خوردن کافئین موجب طولانی تر شدن مدت دوران پریود می شود و موجب بروز آمنوره یا همان فقدان قاعدگی می گردد.

خوردن غذاهای تند در دوران قاعدگی

خوردن غذاهای تند در حالت عادی هم موجب فشار اضافی به معده می شود پس در دوران قاعدگی که بدن در شرایط اورژانسی قرار دارد باید مراقبت بیشتری داشت البته در نظر بگیرید که بعضی از ادویه ها در دوران پریود بسیار مفید می باشند و می تواند انتخاب بسیار مفیدی باشد مثلاً فلفل قرمز یا همان چیلی خاصیت ضد التهابی دارد و زعفران هم دستگاه گوارش را بهبود می بخشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید