دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با وزیر خارجه هند بیان کرد تحریم و تروریسم دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل است و با همکاری دسته جمعی می‌توان این‌ها را دفع کرد.

به گزارش سلام نو، «سابرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و پیرامون مهمترین مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه هند با ظریف

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی و همچنین سوابق دیرینه روابط دو کشور گفت: تهران و دهلی می‌توانند با تقویت روابط در همه سطوح ضمن تامین منافع دو کشور نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران‌های منطقه‌ای ایفا نمایند.

وی با بیان اینکه امروز تروریسم و افراطی گری مهمترین تهدیدات مشترک همه کشورهای منطقه هستند اظهار داشت: اشتراک مساعی مستمر و ایجاد سازوکارهای منطقه‌ای برای مقابله با تهدیدات مشترک، مسیر مداخله کشورهای خارجی به بهانه مقابله با تهدید تروریسم را مسدود می‌کند.

شمخانی تحریم و تروریسم را دو راهبرد آمریکا علیه کشورهای مستقل ذکر کرد و افزود: با همکاری دسته جمعی می‌توان ضمن دفع این دو تهدید ضد انسانی، افق‌های جدیدی از پیشرفت با اتکا به توانمندی بومی کشورهای منطقه را ترسیم و تحقق بخشید.

وزیر امور خارجه جمهوری هند که برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند به تهران سفر کرده است ظهر روز گذشته (یکشنبه) نیز با محمدجواد ظریف دیدار و گفتگو کرده بود.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید