" پایتخت در وضعیت قرمز است و باید شهر تهران را تعطیل کنیم. مقاومت برای تعطیل نکردن شهر، تصمیمی افراطی از سوی دولت است." این صحبت های حجت نظری عضو شورای شهر است. هفته گذشته هم بحث تخلیه تهران و مطرح کردن آن از سوی حناچی اگرچه تکذیب شد اما سر و صدای زیادی به پا کرد در حدی که تکذیب شهردار هم نتوانست موج منفی رسانه ای ایجاد شده را خنثی کند. 

سلام نو – سرویس اجتماعی: شنبه و یکشنبه هفته جاری چندین بار خبر تعطیلی مدارس و دانشگاه ها رسانه‌ای شد. با این حال خبر تعطیلی دانشگاه ها بارها تایید و تکذیب شد. حتی کار به جایی رسید که استاندار شخصا مصاحبه کرد و خبر تعطیلی دانشگاه ها را تکذیب کرد. خبری که بسیاری از افراد جامعه را سردرگم می کند.

به گزارش سلام نو، شاخص آلودگی یکشنبه هوای تهران 139 بود و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام شد. آلودگی هوا مدارس تهران و چند شهر دیگر را در روز شنبه و یکشنبه تعطیل کرد. حال خبر رسیده که مدارستا سه روز آینده تعطیل اعلام شده است.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران اعلام کرده وضعیت کیفی هوای تهران در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» است. به نظر می رسد این وضعیت تا دو سه روز دیگر هم ادامه داشته باشد. سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای از کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها تا چهارشنبه (۴ دی ماه) در شهرهای صنعتی خبرداده است.

هفته گذشته بحث تخلیه تهران و مطرح کردن آن از سوی حناچی اگرچه تکذیب شد اما سر و صدای زیادی به پا کرد در حدی که تکذیب شهردار هم نتوانست موج منفی رسانه ای ایجاد شده را خنثی کند. واقعیت این است که آلودگی هوای امسال به مراتب از سال های قبول بدتر است و از بد اقبالی مسئولان وضعیت آب و هوایی و بارش نزولات جوی هم مثل سالهای گذشته نبوده است. در این بین دستگاه های اجرایی هم عملا نتوانسته اند کار خاصی انجام دهند.

امروز حجت نظری اظهار نظر قابل تاملی در شورای شهر انجام داده است. او دولت را مسئول تعطیل نشدن ادارات دانسته و به باور او این مساله ضربه مهمی به سلامتی شهروندان می زند.

این عضو جوان شورای شهر صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به وضعیت بد هوای تهران از تعطیل نشدن دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: پایتخت در وضعیت قرمز است و باید شهر تهران را تعطیل کنیم. مقاومت برای تعطیل نکردن شهر، تصمیمی افراطی از سوی دولت است.

محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران اظهار کرده است: دربازه زمانی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز ۱ دی‌ماه شاخص آلودگی هوا ۱۳۹ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» است.

شاخص آلاینده منو اکسید کربن پاک (۴۹)، دی اکسید گوگرد پاک (۲۷)، ازن پاک (۸)، دی‌اکسید نیتروژن قابل قبول (۹۵)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون قابل قبول (۷۹)، و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۳۹) بوده است.

خودداری از تردد غیرضروری در سطح شهر بویژه برای کودکان، افراد مسن و بیماران تنفسی و قلبی، اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش تردد شهری، مدیریت نوع سوخت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها توصیه مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شاخص آلودگی هوای کمتر یا مساوی ۵۰ به معنای هوای پاک (سبز)، از ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه گروه‌ها (قرمز)، ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش)، ۳۰۰ تا ۵۰۰ خطرناک (قهوه‌ای) تعریف شده است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید