بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار با یک هیات بلند پایه پارلمانی روس تاکید کرد که روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها باید گسترش پیدا کند و او از این اتفاق حمایت می‌کند.

به گزارش سلام نو بشار اسد رییس جمهوری سوریه در دیدار یک هیئت پارلمانی روسیه بر لزوم تقویت راوابط میان دمشق و مسکو در تمامی زمینه ها تاکید کرد.

به گزارش کانال تلگرامی ریاست جمهوری سوریه، این هیئت روسی به ریاست  "دیمتری سابلین " عضو مجلس دومای روسیه، "بشار اسد" را در جریان سیر اجرای توافق های پیشین و راه های تسریع در اجرای آن در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی و در راستای منافع مشترک دمشق و مسکو قرار داد.

اسد نیز در این دیدار بر اهمیت توسعه همکاری دوجانبه به گونه ای که به مصلحت دو کشور دوست باشد و روابط تاریخی و راهبردی را تقویت کند، تاکید کرد و افزود که این روابط همیشه بر اساس اصول اخلاقی ثابت و مستحکم بوده است.

در مقابل هیئت روس نیز با تبریک به اسد و ملت سوریه به خاطر پیروزی بر تروریسم، بر حمایت های همیشگی مسکو از ملت سوریه برای ایستادگی در برابر این حملات تاکید کرد.

بشار اسد دو روز پیش نیز با " یوری بوریسوف"معاون نخست وزیر روسیه دیدار داشت و دو طرف در این دیدار به موضوع روابط دو جانبه و همکاری اقتصادی پرداختند و سیر اجرای توافق ها، اقداماتی در راستای اجرای سریع تر توافق ها و همچنین محدودیت ها و راه های عبور از آن را بررسی کردند.

دو طرف همچنین برای نشست های مشترک کمیته سوریه و روسیه که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، اعلام آمادگی کردند.

سازندگی مهم ترین موضوعی است که مسئولان سوری در حال برنامه ریزی و انتخاب کشورهای مهم خارجی در این زمینه هستند.

سوریه از اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیر بحران مورد حمایت از سوی برخی کشورهای غربی - عربی همسایه و رژیم صهیونیستی است.

حضور بیش از ۳۶۰ هزار تروریست از ۱۲۰ کشور جهان وابسته به ۱۰۳ گروه تروریستی در شهرهای مختلف سوریه موجب شد طی ۸ سال گذشته بسیاری از زیرساخت شهرهای مهم این کشور تخریب شده و اکنون با پایان یافتن بحران و پیروزی سوریه بر تروریست ها تلاش برای بازسازی آغاز می شود.

امریکا نیز همزمان با این تحولات در سوریه خواستار تعهد کتبی دمشق برای مشارکت در بازسازی شده است که این درخواست از سوی سوریه به خاطر حمایت واشنگتن از تروریست ها در هشت سال گذشته رد شد.

مقام های سوریه بارها بر این نکته تاکید کرده اند که اولویت بازسازی این کشور به کشورهای دوست و طرف هایی اختصاص می یابد که در جریان بحران در کنار این کشور و نه مقابل آن بودند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید