۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 37333790

رییس جمهور روسیه اعلام کرد بعید است مجلس سنای آمریکا ترامپ را برکنار کند.

به گزارش سلام نو، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز میزبان کنفرانس خبری بزرگ سالانه خود با حضور صدها خبرنگار داخلی و خارجی است.

به نقل از خبرگزاری آر تی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه درباره استیضاح ترامپ و تحریم‌های ضد روسی واشنگتن گفت: سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان بعید است که ترامپ را براساس این اتهامات واهی برکنار کند. این اتهامات در واقع از همان منبعی می‌آیند که به رسوایی شکست‌خورده روسیه گیت برمی‌گردد.

وی گفت که لفاظی‌های ضد روسی و اقدامات ضد روسی بسیار تاسف‌بار هستند به خصوص وقتی که از طرف برخی افراد خاص بیان می‌شود. برای مثال آمریکا سعی دارد که خط لوله گاز روسیه به آلمان را متوقف کند با این ادعا که کمک به اوکراین ضروری است. اگر آنها واقعا می‌خواهند به اوکراین کمک کنند می‌توانند به آنها پول بدهند.

رهبر روسیه در ادامه افزود:معاهده جدید استارت برای کاهش تسلیحات هسته‌ای به زودی منقضی می‌شود، اما اگر آمریکا موافقت کند می‌تواند همچنان مفید و موثر باقی بماند. اگر این معاهده لغو شود هیچ مانعی برای محدود سازی زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور باقی نخواهد ماند.

او در پاسخ به سوالی در مورد اوکراین و پیامدهای نشست چهارجانبه نرماندی در فرانسه گفت که تمایل چندانی به اظهارنظر شخصی درباره رهبران خارجی نظیر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین حتی بعد از بازنشستگی ندارد، اما از نظر وی درباره روند صلح می‌تواند بگوید که سخنان زلنسکی مبنی بر این‌که توافق‌نامه صلح مینسک باید مورد بازنگری قرار گیرد، جای بحث دارد.

پوتین گفت: توافق مینسک هسته اصلی روند آشتی است، اما دولت جدید اوکراین ظاهرا موضع چندان متفاوتی با دولت قبلی این کشور ندارد.

/ایسنا

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید