دو کارآفرین کانادایی برای حفظ محیط زیست موفق به تولید خمیر دندان هایی به شکل قرص شدند.

به گزارش سلام نو، دو کارآفرین کانادایی پس از ماه ها آزمایش و امتحان کردن صدها فرمول مختلف، خمیر دندان قرص شکلی ساخته اند که علاوه بر حفظ محیط زیست، کاربر را از تیوب پلاستیکی خلاص می کند.

سالانه صدها میلیون بسته خالی خمیر دندان در دنیا وارد زباله دان ها می شوند. تیوب خمیر دندان از چندین لایه پلاستیک، پلیمر و رزین ساخته شده و قابل بازیافت نیست و تجزیه شدنش 500 سال طول می کشد.

این دو کارآفرین برای مقابله با این معضل، قرص کوچک سفید رنگی ساخته اند که می تواند جایگزین خمیردندان معمولی شود. این قرص پس از خرد شدن در دهان کف کرده و کاربر می تواند طبق روال دندان های خود را مسواک کند.

این محصول با شعار تغییر خمیر دندان ها، Change Toothpaste نام گرفته و عاری از فلوراید، گلوتن، محصولات لبنی، آجیل و سویا است و افراد گیاه‌خوار نیز می توانند از آن استفاده کنند.

از مواد تشکیل دهنده این خمیر دندان می توان به دی کلسیم فسفات (Dicalcium phosphate)، اریتریتول (erythritol)، زایلیتول (xylitol)، طعم دهنده نعناعی، سدیم C14-16 الفین سولفونات، بی کربنات سدیم، منتول (menthol)، سیلیسیم دی اکسید (silicon dioxide) و عصاره گیاه Mentha spicata اشاره کرد.

این دو کارآفرین به نام های Mike Medicoff و Damien Vince، قبل از تولید این خمیردندان با دندانپزشکان و پزشکان مختلف مشورت کرده اند تا از بی ضرر بودن مواد تشکیل دهنده آن برای کودکان و بزرگسالان مطمئن شوند.

خمیردندان قرص شکل در بسته های 65 عددی سازگار با محیط زیست و با قیمت 9.95 دلار وارد بازار خواهد شد. همانطور که گفته شد این محصول عاری از فلوراید است اما سازندگان قول داده اند تا به زودی نمونه حاوی فلوراید را نیز بسازند./دیجیاتو

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید