در این شرایط فرضیه مهمی که مطرح می شود این است که عده ای با نیت سوء قصد دارند به صنعت کشور ضربه بزنند. فرضیه ای که خیلی هم بعید به نظر نمی رسد.دهیار روستای دودر جدید از توابع چابهار گفته ابتدا تصور همه این بوده که وجود قرص در کیک ها شوخی است اما به مرور زمان مشخص شده که مساله دامنه دار تر از این حرف ها است.

سلام نو – سرویس اجتماعی: در روزهای اخیر اخباری منتشر شده که براساس آن برخی کیک های بسته بندی شده در چابهار آلوده به قرص بوده اند. کیک های قرص داری که ابتدا رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از اساس آن را کذب دانست اما نهایتا مشخص شد این خبر صحت دارد.

به گزارش سلام نو، پس از این تکذیب ابعاد ماجرا گسترده تر شد. به طوری که مشخص شد این مساله تنها مختص به چابهار نیست و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت  این موضوع که در بین کیک های بسته‌بندی، قرص‌هایی کشف شده به ما ارجاع شده است و ما در حال بررسی ماجرا هستیم.

با این حال آنچه مورد تایید همه بوده این است که این قرص ها از مبدا کارخانه در بین کیک‌ها جای‌گذاری نشده اند چرا که در مراحل پخت، آماده سازی و بسته بندی این اتفاق محال است. در نتیجه تنها راهی که می‌توان این قرصها را در بین کیکها جای‌گذاری کرد این است که بعد از مرحله بسته‌ بندی بسته‌ها باز شده باشند و پس از جایگذاری قرص بسته بندی آن را دوباره بسته باشند.

دهیار روستای دودر جدید از توابع چابهار که در آن اولین کیک قرص دار مشاهده شده به تسنیم گفته ابتدا تصور همه این بوده که وجود قرص در کیک ها شوخی است اما به مرور زمان مشخص شده که مساله دامنه دار تر از این حرف ها است. او از یافتن یک قرص داخل یک شکلات بار با برندی معروف که در میان شکلات جاگذاری شده بود خبر داد.

بعد از این اتفاق سرپرست مرکز بهداشت چابهار تاکید کرد که تمامی کیک‌های مشکوک با پیشنهاد دادستان چابهار از سراسر این شهرستان جمع‌آوری شدند و در حال پیگیری موضوع هستیم.

فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به فرارو گفته نمونه‌های ارسالی به این دانشگاه، همگی باز بوده و نمی‌توان تایید کرد که وجود قرص یا کپسول در محصول از محل تولید کالا بوده یا خیر! با این حال به صورت تصادفی از هر کدام از شرکت‌های مواد غذایی در مناطق مختلف استان بصورت کارتن‌های صد عددی از محصولات مختلف تهیه شد، ولی در هیچ کدام از این محصولات مورد مشکوک و جسم خارجی یافت نشد

سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در خصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص‌های روانگردان وتوزیع خوراکی‌ها و کیک‌های بسته بندی شده حاوی این مواد، اظهار داشت: عکس انتشار یافته مربوط به قرص‌های اکستازی است که از سنوات گذشته به طور غیر مجاز در بین مصرف‌کنندگان وجود داشته و قاچاقچیان همواره به دلیل منفعت مالی سعی در اشاعه آن داشته‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر به فارس گفته با تأکید بر این مطلب که پلیس برخورد با عوامل و توزیع کنندگان قرص اکستازی و مواد مخدر و روانگردان‌ها را به صورت جد در دستور کار داشته و دارد، گفت: قرص‌های اکستازی تولید ایران نیست و این توطئه غرب است که مردم را در کنار جنگ نرم آلوده به مواد مخدر سازد.

در این شرایط فرضیه مهمی که مطرح می شود این است که عده ای با نیت سوء قصد دارند به صنعت کشور ضربه بزنند. فرضیه ای که خیلی هم بعید به نظر نمی رسد. روابط عمومی یکی از شرکت‌هایی که با این اتفاق، نام و برندش در حال تضعیف است، اظهار کرد: به نظر می‌آید این اتفاق از سوی یک سری انسان با هدف خاص و برای خراب کردن برند موفقی مثل ما طراحی شده است.

احتمال دروغ بودن ماجرا و مشکوک بودن آن مساله ای بود که از ابتدا مورد توجه بود با این حال پس از مشاهده موارد دیگر مشخص شد اصل این خبر قابل تایید است. رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داده است. باید منتظر ماند و دید وضعیت این پرونده در دستگاه قضا به کجا خواهد انجامید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید