یکی از عوارض سرماخوردگی گلودرد است که با تعییرات شدید دمایی و ویروس های مهاجم همراه است.هنگام گلو درد باید آب ولرم بنوشید و در طول روز آب نمک قرقره کنید.عسل و شیر ولرم و عسل و آبلیمو هم مفید است.

چطور از سرماخوردگی پیشگیری کنید؟

تمامی افراد اغلب در طول یک سال دچار سرماخوردگی می شوند که این بیماری معمولا بیماری فصل های سرد سال می باشد.افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر به سرماخوردگی مبتلا می شوند.اگر می خواهید کمتر سرما بخورید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.ویروس سرماخوردگی همه جا پراکنده می باشد اگر می خواهید کمتر سرما بخورید کمتر چشم ها و بینی تان را با دست لمس کنید.دست هایتان را بیشتر بشویید و خانه را مرتب تمیز نگه دارید.

چطور از آنفولانزا پیشگیری کنید؟

تب شدید،درد عضلانی و احساس خستگی علائم شایع آنفولانزا هستند و آبریزش بینی و درد گلو و تهوع نیز از علائم آزاردهنده آنفولانزا می باشند.بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا استفاده از واکسن آنفولانزا است.علاوه بر این با شستن مکرر دست ها،مصرف ویتامین سی،خوردن غذای سالم و مصرف سبزیجات و سوپ های مغذی می توانید تا حد زیادی از این بیماری پیشگیری کنید.

چطور از تشدید برونشیت پیشگیری کنید؟

برونشیت یکی از بیماری های شایع فصل سرد است.برونشیت باعث بستن راه تنفس می شود و تنفس به سختی انجام می شود.بسیاری از علائم آنفولانزا شبیه به سرماخوردگی است که از جمله ی این علائم می توان به سرفه های شدید،کمی تب و سختی تنفس اشاره کرد.هنگامی که شروع برونشیت است باید داروهای لازم را مصرف کرد و برای اینکه گلوها نرم شوند باید نشاسته را در آب حل کرد و خورد.

چطور از گلودرد پیشگیری کنید؟

یکی از عوارض سرماخوردگی گلودرد است که با تعییرات شدید دمایی و ویروس های مهاجم همراه است.هنگام گلو درد باید آب ولرم بنوشید و در طول روز آب نمک قرقره کنید.عسل و شیر ولرم و عسل و آبلیمو هم مفید است.

چطور از خشکی پوست پیشگیری کنید؟

وقتی هوا سرد می شود پوست خشک می شود و ترک بر روی آن ایجاد می شود برای پیشگیری از این کار باید در هنگام دوش گرفتن از آب داغ استفاده نکنید و حتما در طول روز از مرطوب کننده استفاده کنید و پوست را چرب نگه دارید و پس از حمام کردن از لوسیون های بدن استفاده کنید.هنگامی که حمام می کنید از شوینده های غیرصابونی برای شستشوی بدن استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید