این پرسش همه کسانی است که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند. پیشنهاد ما این است که سالاد ضد دود را امتحان کنید و آن را در برنامه غذایی تان بگنجانید. برای همه کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، آلودگی هوا دیگر امری عادی و تکراری شده است. همه ما روزهای بسیاری از سال را در هوای کثیف زندگی می کنیم. عوارض زندگی در هوای آلوده هر روز بیشتر خودش را نشان می‌دهد و کم‌کم افراد بیشتری را در گروه‌های حساس قرار می‌دهد. آلودگی هوا به معنای دقیق تر یعنی زندگی در دی اکسید نیتروژن، اوزون، رادیکال‌های آزاد و ذرات معلق. از سوی دیگر قرار گرفتن در معرض هر یک از آنها می تواند عوارض جبران ناپذیری برای هریک از ما داشته باشد. مانند: التهاب دستگاه تنفسی، غلظت خون، مسمومیت و علائم ناشی از آن، مشکلات تنفسی، سکته و ...

زندگی امروزه امکان دوری از هوای آلوده را به ما نمی‌دهد، اما دست کم می توانیم با آن مقابله کنیم. بدن ما به طور طبیعی این کار را انجام می‌دهد، البته در حد توان. دستگاه تنفس تا حد امکان اجازه ورود سموم به بدن را نمی‌دهد. سموم وارد شده به بدن را هم کبد دفع می کند. بهترین غذاهایی که می توانیم برای مقابله با آلودگی هوا بخوریم، آنهایی هستند که عملکرد قلب را بهبود ببخشند، التهاب ریه را کم کنند و مانع فعال شدن ژن های معیوب و خاموش شوند.

برای مقابله با آلودگی نباید به سراغ غذاهای پرچرب یا غذا هایی بروید که کلسترول و تری گلیسیرید را افزایش دهد. این پیشنهاد انتخاب رژیم غذایی است که بتواند بدن ما را برای مقابله با آلودگی هوا مقاوم کند.

سالاد ضد دود را برای مقابله با آلودگی هوا امتحان کنید. سالاد ضد دود پایه ای مدیترانه‌ای دارد و می تواند بدن شما را در برابر آلودگی هوا مقاوم کند، همچنین به دفع سموم از بدن شما کمک کند.

برای تهیه سالاد ضد دود به این مواد اولیه نیاز دارید:

300 گرم لوبیای سبز

۱۰۰ گرم بروکلی

نیم کیلو سیب زمینی

یک عدد کاهوی متوسط

۲۵۰ گرم گوجه گیلاسی یا ۲ عدد گوجه متوسط

۴ عدد تخم مرغ

دو عدد تن ماهی

نصف پیاز قرمز

لیمو ترش

روغن زیتون

سس خردل

هر نوع سبزی یا میوه ی دیگری که دوست داشتید، می توانید به این دستورالعمل اضافه کنید یا اگر چیزی را دوست ندارید از آن کم کنید. اگربه جوانه بروکلی یا پودر آن دسترسی دارید، می توانید با آن نوشیدنی درست کنید، اما مهم ترین نوشیدنی آب است، آب را فراموش نکنید تا به دفع سموم از بدن کمک کنید.

طرز تهیه سالاد ضد دود، گرفته شده از سالاد نیسواز یا سالاد نیسی- شهر نیس در جنوب فرانسه، ساحل مدیترانه:

بروکلی ها، سیب زمینی، لوبیا سبز و پیاز را بپزید. تن ماهی را بجوشانید. تن ماهی را به سبزی سبزیجات جوشانده شده اضافه کنید. کاهو و گوجه را به مواد اضافه کنید. روغن زیتون، سس خردل و لیموترش را با هم مخلوط کنید و به عنوان سس روی سالاد بریزید. می توانید از تخم کتان، گردو و بادام در این سالاد استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید