مصرف کردن سیر باعث می شود که خطر ابتلا افراد به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پروستات کاهش یابد.

چای سبز

اندکی پس از درو کردن برگ های چای خشک و خردشده چای سبز به دست می آید.

چای سبز دارای ترکیبی طبیعی می باشد که وجود آن باعث مهارشدن فعالیت آنزیم های ضروری برای رشد سرطان می شود هرچند که هنوز تحقیقات و بررسی های زیادی این مطلب را موردارزیابی قرار نداده اند.

سویا

فرآورده های سویا از جمله شیر سویا و آجیل سویا دارای ایزوفلاون ها،ترکیبات گیاهی می باشند که باعث کاهش خطر بروز سرطان پروستات می شوند.حضور ایزوفلاون ها،پروتئین های اتصالی (گلوبولین ها) موجب تحریک بدن فرد شده تا هورمون جنسی تستوسترون را کنترل نمایند.

براساس مطالعات انجام شده سویا باعث کاهش خطر رشد و پیشرفت سرطان می شود و آن چه که بررسی شده است بیانگر این بوده است که سلول های سرطانی پروستات در محیط سرشار از تستوسترون رشد سریع تری خواهند داشت.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی و فرآورده های حاصل از آن دارای لیکوپن(آنتی اکسیدانی که به گوجه فرنگی رنگ قرمز می دهد)می باشند که به طورکلی آنتی اکسیدان ها موادی هستند که باعث محافظت سلول های افراد از آسیب اثرات مولکول های سمی به نام رادیکال های آزاد می شوند.

تحقیقات انجام شده حاکی از این است که افراد با خوردن فرآورده های حاصل از گوجه فرنگی یا دیگر غذاهای سرشار از لیکوپن مانند هندوانه و گریپ فروت از خطر بروز سرطان پروستات ایمن تر خواهند بود.

فرآورده های گوجه فرنگی پخته شده دارای لیکوپن فراوانی هستند و گوجه فرنگی هایی که نپخته هستند از لیکوپن کمتری برخوردارند.

سیر

مصرف کردن سیر باعث می شود که خطر ابتلا افراد به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پروستات کاهش یابد.

مطالعات نشان می دهد که ترکیبات سولفور موجود در سیر هم باعث کاهش ابتلا به سرطان پروستات می شود و هم از رشد تومور جلوگیری می کند.

این ترکیبات از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری می کنند و باعث تولید آنزیم هایی می شوند که به ازبین بردن ترکیبات سرطان زا کمک می کنند.

خوردن میوه و سبزیجات تاره نقش بسزایی در سلامت و پیشگیری از انواع بیماری ها از جمله سرطان ها دارند.این نوع موادغذایی علاوه بر تامین ویتامین ها،املاح معدنی و فیبر بدن را نیز فراهم می کنند و بدن با دریافت کالری کم در طول روز وزن مناسب و کنترل شده ای خواهد داشت.

مطالعات نشان می دهد افرادی که که کالری و چربی فراوانی مصرف می کنند در معرض خطر بیماری هایی چون سرطان پروستات می باشند زیرا این مواد غذایی به تحریک و رشد سلول های سرطانی کمک می کنند.

افراد با مصرف چربی کمتر و کنترل کردن میزان کالری مصرفی می توانند به سلامت خود کمک کنند زیرا قطعا یک رژیم غذایی کم چرب بر مبنای غذاهای گیاهی از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند.

مصرف کردن منابع غذایی طبیعی و قابل دسترس نقش مهمی را در پیشگیری از بروز انواع بیماری ها ایفا می کنند البته به شرط درست و منظم مصرف کردن و کم کردن مواد غذایی مضر.

در این مطلب به چهار نوع موادغذایی مفید برای جلوگیری از سرطان پروستات اشاره می کنیم.

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید