بهترین و قشنگ­ترین آرزو برای هرفرد داشتن سلامتی است. با داشتن سلامتی می­توان به تمام آرزوها رسید. پس این نکات را انجام دهید تا بدنی قوی و سالم داشته باشید.

حمام گرم

قبل از رختخواب، حمام گرم بگیرید، این به رفع استرس و بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

یک مکمل ملاتونین مصرف کنید. این یک کمک دهنده طبیعی به خواب است.

رژیم غذایی سخت را کنار بگذارید

در عوض شیوه زندگی سالم خود را حفظ کنید. مطمئناً، هر نوع محدودیت در رژیم غذایی که منجر به مصرف کالری کمتری شود، به شما در کاهش وزن در کوتاه مدت کمک می کند. اما در دراز مدت، بیشتر رژیم ها فقط به بدن آسیب می‌رسانند. در حقیقت، رژیم غذایی حتی می تواند شما را برای افزایش وزن در آینده مستعد کند.

به جای اینکه تمام توجه خود را به این رژیم یا آن رژیم متمرکز کنید، تنها تغییرات مثبت در سبک زندگی ایجاد کنید. یک روزبرای پیاده روی به پارک بروید، هنگام تمیز کردن یا پخت و پز در اطراف خانه برقصید. به جای پیراشکی های ارزان قیمت میوه و سبزیجات تازه بخورید.

این تغییرات به ظاهر ساده در شیوه زندگی به مراتب موثرتر و آسان تر برای حفظ در طولانی مدت از یک رژیم غذایی محدودکننده است.

آجیل ها به طور ویژه مفید هستند. بنابراین، اگر به یک میان وعده سالم نیاز دارید تا دهان را مشغول نگه دارید، بدون اینکه خط کمر خود را به خطر بیندازید، بادام بو داده، ممکن است تمام چیزهایی باشد که شما نیاز دارید.

تخم مرغ بیشتری بخورید

تخم مرغ ها مواد مغذی هستند که حتی گاهی اوقات به عنوان مولتی ویتامین طبیعی شناخته می شوند. معمولاً از خوردن تخم مرغ­ها به دلیل دارا بودن کلسترول بالا، اجتناب می­شود. اما مطالعات نشان داده است که این تأثیری در کلسترول خون  ندارد.

مراقب روده خود باشید

ستون­های سلامتی در روده شما پایه گذاری شده است. روده محل زندگی میلیون ها باکتری است که به آن میکروبیوم گفته می­شود و این باکتری­ها کلید توانایی شما در هضم و استفاده مناسب از موادغذایی، پاسخ ایمنی و بسیاری از مواد مهم دیگر را دارند.

نکته جالب توجه در مورد شیوه های بد زندگی مانند، خوردن غذاهای فست فودی، استرس بیش از حد و کمبود خواب و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک­ها، همگی می­توانند بر میکروبیوم شما تأثیر منفی بگذارند. در بیشتر موارد، متابولیسم شما تحت تأثیر قرار می گیرد و افزایش وزن پیدا می کنید. اما راه حل چیست؟

فیبر زیادی بخورید

فیبر به عنوان غذا برای باکتری ها مفید است و همچنین می­تواند به عبور مناسب موادغذایی در روده کمک کند. غذاهای پر فیبر شامل ذرت بو داده، جو دوسر، بادام، هویج و دانه ها هستند.

آهسته بخورید

این به هضم و جذب مناسب مواد مغذی که باعث تقویت سلامت روده می شوند، کمک می کند.

یک مکمل پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک­ها مکمل­های حاوی باکتری­های خوبی هستند که می­توانند به تقویت تعادل میکروبیوم کمک کنند. فقط مراقب باشید و از آن به درستی استفاده کنید.

آب بیشتری بنوشید

باکتری های خوب آن را دوست دارند. همچنین به زیبایی و سالم ماندن روده ها کمک می کند.

نتیجه گیری

زندگی سالم به همان اندازه که شما باور دارید سخت نیست. بعضی اوقات، چیزهای ساده، نادیده گرفته می­شوند. با این وجود، اگر هیچ اقدامی صورت نگیرد، اهداف بهداشتی شما همچنان مانند یک معجزه ناپدید می شوند.

بنابراین، ازجای خود بلند شوید و به­ سرکار بروید و ادامه دهید. یک باغچه بکارید، یک حیوان خانگی بخرید، قدم بزنید، یک چای لاغری بنوشید، لازم نیست، با سرعت شروع کنید. به یاد داشته باشید که کارهای بزرگ در یک روز اتفاق نمی افتند.

خوب بخوابید

احتمالاً شنیده اید که خواب چقدر برای سلامتی و بهره وری مغز مهم است. در هنگام حفظ سلامتی هیچ جایگزینی برای خواب با کیفیت وجود ندارد. به غیر از آشفتگی شیمی مغز، کمبود خواب می­تواند اشتهای شما را تحریک کند، استرس را افزایش داده، مقاومت به انسولین را القا کند و خطر افزایش وزن و چاقی را بالا ببرد.

بنابراین، هر کاری که می کنید، مهم نیست که چقدر سرتان شلوغ باشد. چیزی را با خواب شب تعویض نکنید. متخصصان هر شب 6-8 ساعت خواب را توصیه می کنند. در خواب مشکل دارید؟ در اینجا چند مورد برای امتحان کردن یک خواب بهتر در شب ذکر شده است:

نزدیک به 1-2 ساعت قبل از خواب از وسایل الکترونیکی خودداری کنید

نشان داده شده است که نور آبی ساطع شده توسط تلفن­های هوشمند، رایانه ها و تلویزیون بر کیفیت خواب تأثیر دارد.

یک خواب منظم داشته باشید

خواب منظم به شما اجازه می­دهد تا ساعت داخلی بدنتان به درستی کار کند و هورمون خواب (ملاتونین) را در صورت نیاز آزاد کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید