در روز دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا استرالیا با اردن، هند با تایلند و فلسطین با سوریه به مصاف هم خواهند رفت.

سلام نو - سرویس ورزشی: روز دوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با رقابت اردن و استرالیا آغاز می‌شود، رقابتی که در آن یکی از جدی‌ترین مدعیان عنوان قهرمانی کار خود را در مسابقات آغاز می‌کند.

به گزارش سلام نو، تیم ملی استرالیا پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی در آخرین بازی تدارکی خود توانسته بود در مقابل تیم عمان با نتیجه ای پرگل پیروز شود. کانگوروها 5 گل به عمان زدند تا با خط و نشان کشیدن برای رقبا وارد جام شوند.

هجده بازیکن از لیست نهایی استرالیایی ها برای جام ملت‌ها در اروپا شاغل هستند. هفت استرالیایی در تیم های مختلف بریتانیا بازی می کنند که اکثریت آنان در اسکاتلند حضور دارند. آن ها که یک نماینده در لیگ برتر انگلیس دارند که هم بازی جهانبخش در برایتون است، دو بازیکن هم در لیگ یک انگلیس دارند. این شرایط در آلمان هم برای استرالیایی ها مشابه است، آن ها در بوندسلیگا یک نماینده دارند و در بوندسلیگا دو هم تنها یک بازیکن به نام کشورشان ثبت شده است. با این همه آن‌ها دیگر بازیکنی به شهرت هری کیول در ترکیب خود ندارند.

متیو لکی وینگر 27 ساله هرتابرلین که سابقه بازی در مونشن گلادباخ را هم در کارنامه خود دارد، این فصل فرصت زیادی برای درخشیدن در ترکیب برلینی ها نداشته است، ولی همچنان از جدی‌ترین ستاره‌های استرالیا در این دوره از رقابت باشد.

در طرف مقابل اردن قرار دارد که در فاصله یک روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا، به خاطر مصدومیت یکی از هافبک هایش مجبور به تغییری در لیست خود شد. اردنی ها هافبک 24 ساله شان به نام یزن ثلجی را به دلیل آسیب دیدگی از لیست خارج کردند. جایگزین او بازیکنی به نام احسان حداد خواهد بود.

اردن با هدایت ویتال بورکلمانس امید زیادی دارد تا بتواند در گروهی که سوریه و فلسطین در آن حضور دارند حداقل به عنوان به تیم دوم صعود کند، هرچند با وضعیت استرالیا نیم نگاهی هم به سرگروهی و عبور از سد استرالیا بگیرد.

نبردی از شرق قاره

دومین بازی روز دوم جام ملت‌های آسیا بین تایلند و هندوستان است.هندوستان با سرمربی‌گری استیون کونستانتین 56 ساله وارد جام ملت‌‎ها آسیا شده و قصد ندارد زنگ تفریح تیم‌های رقیب باشد.

سرمربی هند هر چند گفته صعود از گروه وظیفه و کار آسانی نیست اما قول داده تمام تلاشش را بکند و بازیکنان جوان را سلاح خود در این دور از رقابت‌ها دانسته.

آن‌ها به مدت 8 سال در این جام ملت‌های آسیا غیبت داشتند و حالا تنها 2 بازیکن را از جام ملت های آسیا 2011 در اختیار دارند که یکی از آن‌ها سونیل چتری مهاجم نوک 34 ساله شان است.

تایلند‌های رقیب هندوستان هم امسال پس از هشت سال به دور رقابت‌ها برگشته‌اند و امسال امید دارند با تکیه بر تجربه میلووان رایواچ، سرمربی 65 ساله خود از گروهی خود صعود کنند.

تایلند و هند می‌دانند برای صعود از گروهی که میزبان در آن حضور دارد راه سختی در پیش رو دارند ولی هر دو امید دارند بتوانند معجزه خلق کنند.

از جنگ تا امید

نبرد آخر امروز نبرد سوریه و فلسطین است، دو تیمی که از جنگ و جنگ زدگی می‌آیند و امید دارند بتوانند با هر برد نشاط و زندگی را بین مردم بیاورند.

حسن شعث عضو شورای عالی ورزش کشور فلسطین هدف تیم ملی فلسطین از حضور در جام ملت‌های آسیا را این دانست که حامی مردم فلسطین در آسیا باشد.

وی افزود: عبدالعطیف البهداری کاپیتان تیم ملی یکی از بهترین و برجسته ترین بازیکنان فلسطین است و می‌تواند ستاره ما در امارات باشد. او از توانایی بالایی برای بازی در خط دفاعی برخوردار است و می‌تواند بازیکنان را در زمین به خوبی رهبری کند.

فلسطین پیش از آغاز جام ملت‌ها توانست با تیم ایران به تساوی یک-یک برسد و بتواند آمادگی خود را در مقابل یکی از مدعیان قهرمان به رخ بکشد.

در مقابل سوریه هم وضعیتی شبیه فلسطین دارد. سوریه امیدوار است با عمر خریبین و عمر سومه در جام ملت ها به نتایج خوبی دست یابد، دو ستاره‌ای که در ترکیب تیم‌های الاهلی و الهلال عربستان نقش پررنگی به خود اختصاص داده‌اند و باید دید می‌توانند رویاهای سوری‌ها را تعبیر کنند یا خیر؟

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید