شایسته ایرانی متولد 1358 و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته نمایش از دانشگاه آزاد اسلامی است، او پس از تجربه‌های متعدد ایفای نقش بر روی صحنه تئاتر، وارد عرصه سینما شد و اولین حضورش در سال ۱۳۸۴ با بازی در فیلم آفساید جعفر پناهی رقم خورد.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: شایسته ایرانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت : در سریال «ترور خاموش» به کارگردانی احمد معظمی و به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری به ایفای نقش پرداخته بودم که پخش آن به تازگی از شبکه یک به پایان رسید.

وی در خصوص نقش خود در این سریال اظهار کرد: این سریال دارای شخصیت‌های زیادی بود و تمامی نقش ها شروع و پایان خوبی داشتند و به‌خوبی مدیریت شده بودند و بنده در این سریال نقش نغمه را بر عهده داشتم که ساقی مواد مخدر بود.

وی در همین راستا افزود: از ظن بنده در فیلمنامه به خصوصیات نقش به خوبی پرداخته شده بود و جزء نقش‌های خاص سریال بود و من بازخوردهای خوبی نیز از مردم دریافت کردم و مردم با این نقش به خوبی ارتباط برقرار کرده بودند.

وی در خصوص تجربه همکاری خود با احمد معظمی اذعان کرد: «ترور خاموش» اولین تجربه همکاری من با احمد معظمی بود و به نظر من او بسیار کارگردان مستعد و با اخلاقی است و میتوان با او به یک وجه اشتراکی کاری خوبی رسید و به راحتی همکاری خوبی داشت .

شایسته ایرانی که به‌عنوان یک بازیگر گزیده کار شناخته می‌شود در خصوص شاخص‌ترین نقش خود تا به امروز اظهار کرد: مردم من را با نقش آدینه در فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی و تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور می‌شناسند که من در این فیلم نقش یک ترنس را بازی می‌کردم که قصد تغییر جنسیت را داشت و به نظر من این نقش نه‌تنها شاخص‌ترین نقش من بلکه یکی از شاخص‌ترین نقش‌ها در سینما است و هنوز که هنوز است من از این فیلم بازخوردهای زیادی دریافت می‌کنم و این فیلم خاص با نویسندگی و کارگردانی درخشان خانم آذربایجانی جزو فیلم‌هایی است که تاریخ انقضا ندارد و به بازی در این فیلم همیشه افتخار می‌کنم.

وی در خصوص وضعیت امروز سینما و تلویزیون اظهار کرد: این روزها فیلم‌نامه خوب کم نوشته می‌شود و اساساً فیلم‌نامه‌ای که نقش‌های خوب برای خانم‌ها نوشته شود بسیار کم است و معمولا برای آقایان بیشتر نقش خوب و برجسته نوشته می‌شود.

وی در ادامه افزود‌: متأسفانه این وضعیت گاهی پیش میاید که بعد از شروع تولید فیلم به فکر تغییر قصه در فیلم‌نامه می‌افتند چراکه شخص بازخوانی که فیلم‌نامه را می‌خواند به‌درستی نظرات خود را بابت ممیزی‌ها و ایرادات قصه نمی‌دهد و در تولید کل فیلم‌نامه دستخوش تغییر می‌شود و این یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌ها بخصوص در سریال‌های تلویزیونی است که هنوز قبلش به نتیجه گیری درستی از قصه نرسیدند و فیلم را تولید میکنند و در نهایت بازیگر با نقشی در قصه روبرو میشود که قبلش تعریف دیگری از آن شده بود.

بازیگر فیلم «آیینه های روبرو» در خصوص تضمین شغلی بازیگران اذعان کرد: بازیگری شغلی است که نمی‌توان از قبل بر روی آن حساب کرد چراکه ممکن است بازیگران حتی یک سال بیکار باشند حالا یا پیشنهاد کار نداشته باشند و یا اینکه پیشنهاد کار زیاد داشته باشند ولی قدرت انتخاب نداشته باشند و گاهی نیز ناچارا برای امرار معاش مجبور به بازی در نقش‌هایی که دوست ندارند شوند . با تمام مسائل چه خوب چه بد که در هر شغلی وجود دارد. همیشه سعی م رو میکنم که درست انتخاب کنم ولی همیشه نمیتونی نتیجه خوب و بد بودن کاری را که تجربه کردی رو دقیق پیش بینی کنی.

وی در پایان در خصوص فعالیت‌های خود در حوزه تئاتر خاطرنشان کرد: دو سال پیش نمایشنامه ای به نام «سنترال پارک غربی» را برای امور خیریه خوانش کردیم و در واقع تصمیم به کارگردانی آن برای اجرای صحنه این نمایشنامه هم هستم و زمانی که شرایط خوب برای تولید کار مهیا شود ، شروع خواهم کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید