امیرحسین صدیق ، بازیگرسینما، تلویزیون و تئاتر متولد ۱۳۵۱ در نیشابور است، همکاری وی با مرضیه برومند در چند مجموعه تلویزیونی از قبیل خودرو تهران ۱۱، هتل و مربای شیرین، باعث شناخته شدن او شد؛ وی با نقش آفرینی در مجموعه زی زی گولو در نقش آقای پدر به محبوبیت رسید.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر: امیرحسین صدیق بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سلام نو، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مینی سریال «گیله وا» به نویسندگی و کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان که وعده پخش آن چند بار عملی نشده بود، را از شبکه ۳ سیما در حال پخش دارم.

وی در همین راستا افزود : دو سال پیش مینی سریال تاریخی گیله وا در هفت قسمت به کارگردانی و نویسندگی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان ساخته شد و بعد از پایان هر سریالی صحبت از پخش سریال گیله وا می شد، اما تغییرات کنداکتور موجب تغییر پخش زمان این سریال شده بود، حتی چند وقت پیش زمزمه هایی از پخش آن در شبکه افق نیز به گوش می رسید که به لطف خدا بالاخره بعد از اتمام پخش سریال «ستایش» پخش آن آغاز شده است و شب‌ ها حدود ساعت یک ربع به ۹ از شبکه سه و تکرار آن نیز ساعت‌های یک و نیم بامداد ،۱۰ صبح و دو و نیم ظهر پخش می‌شود.

بازیگر سریال «گیله وا» در خصوص لوکیشن های این سریال افزود : بخش عمده سریال به خاطر فضای داستان در لوکیشن هایی واقع در شمال کشور از قبیل  کیاشهر و سیاهکل و بخشی از آن نیز در تهران تصویربرداری شده است و بنده در این سریال در کنار بازیگرانی همچون حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، بهروز شعیبی، مهدی زمین پرداز، امیرحسین هاشمی، مهران رجبی و سایر عزیزان به ایفای نقش پرداخته ام.

وی در ادامه پیرامون موضوع سریال «گیله وا» عنوان کرد: داستان سریال «گیله وا» پیرامون وقایعی است که صد سال قبل در سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران رخ داده است، این مجموعه حضور انگلیس‌ها و روس‌ها در ایران و شروع نهضت جنگل و شرایط قحطی و بیماری که در تهران رخ داد را روایت می‌کند و به نوعی روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و به خصوص مردم خطه گیلان است و زندگی مردم و دلبستگی یک جوان را در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک خان جنگلی و قحطی نمایش دهد.

وی در همین راستا افزود : بنده در این سریال نقش یک مرد ارمنی - ایرانی را ایفا می‌کنم که به دلیل مشکلات موجود به گیلان سفر می‌کند و در آنجا با اتفاقاتی که در خلال حضور خارجی‌ها در ایران روی داده مواجه شده و داستان با این موضوع پیش می‌رود.

بازیگر سریال «مرضیه» اولویت این روزهای خود در عرصه بازیگری را اینگونه تشریح کرد: اولویت من در وهله اول فیلم‌نامه و در وهله دوم کارگردان مجموعه است و در وهله بعدی عوامل از جمله گریم و صحنه و غیره و به ‌ویژه تهیه‌کننده برایم حائز اهمیت است.

امیرحسین صدیق در ادامه در خصوص شاخص‌ترین نقش‌های خود تا به امروز اظهار کرد: هنوز که هنوز است بعد از ۲۵ سال فعالیت، من را پدر زی زی گلو صدا می‌زنند و خودم نیز تمامی نقش‌هایی که در ساخته‌های مرضیه برومند ایفا کرده‌ام را از همه لحاظ هم شرایط کار و هم از لحاظ نقش‌ها خاص‌تر بوده است نسبت به دیگر کارها بیشتر دوست دارم، چراکه شیوه کار مرضیه برومند با دیگر کارگردانان متفاوت است البته که همکاری با دیگر کارگردانان نیز تجربه‌های متفاوت و خوبی را به من افزوده است.

کار در حوزه کودک بسیار حساس‌تر و سخت‌تر از کار در حوزه بزرگ‌سالان است

بازیگر سریال «قصه‌های تابه‌تا» در خصوص وضعیت امروز فعالیت حوزه کودک و نوجوان گفت: تا وقتی نگاه سفارش‌دهندگان و مدیران به کار در حوزه کودک به صورت سهل‌انگارانه باشد، هیچ‌گاه این حوزه رشد نخواهد کرد و این در حالی است که کار در حوزه کودک بسیار حساس‌تر و سخت‌تر از کار در حوزه بزرگ‌سالان است.

وی پیرامون بزرگ‌ترین مشکل امروز سینما و تلویزیون بیان کرد: وضعیت سینما و تلویزیون شبیه بیماری است که نیاز به مراقبت دارد و عوامل سینما و تلویزیون هر دو می‌توانند آن را نجات دهند، اما شرایط امروز و مدیریت مانع این کار می‌شود و بزرگ‌ترین مشکلی که در حال حاضر گریبان سینما و تلویزیون را گرفته است مدیریت اشتباه، ممیزی و پخش است.

وی در همین راستا ادامه داد: زمانی را یادم هست که ترکیه فیلمی ساخته بود که پلان به پلان از فیلم قیصر کپی کرده بود و زمانی را به یاد می‌آورم که ترکیه ساختار فیلم‌سازی خوبی نداشت اما در حال حاضر ترکیه به‌عنوان دومین صادر کننده سریال به دنیا است و باید ببینیم چه مشکلی در کار ما بوده است که با این تاریخچه قوی در حوزه فیلم‌سازی، هم‌اکنون حتی مردم کشور خودمان به تماشای تلویزیون و سریال‌های داخلی ما نمی‌نشینند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید