کاهش هزینه بدون کاهش کیفیت موادغذایی، کار سختی به نظر می رسد. در هنگام مواجهه با مشکلات مالی، کاهش کالری مصرفی به ظاهر ایده خوبی است اما می­تواند سلامتی ما را به خطر بیندازد و در درازمدت هزینه­ ی بیشتری را برایمان به وجود بیاورد. همچنین خوردن غذایی که مواد مغذی کمی دارد، می تواند بر میزان انرژی و عملکرد ذهنی ما تأثیر بگذارد اما با کمی تأمل و انجام برنامه ریزی در بودجه غذایی خود، می توانیم از همه این موارد جلوگیری کنیم.

پیش از خرید برنامه ریزی کنید

بیش از 20 درصد از هزینه ای که برای موادغذایی در نظر گرفته اید، صرف هزینه­ های از قبل برنامه ریزی نشده، می شود. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید تهیه لیست مواد غذایی و عمل کردن به آن است. حداقل یک هفته قبل از تمام شدن موادغذاییتان، یک لیست از تمام موادی که نیاز دارید، تهیه کنید. گرچه کسی شما را مجبور نمی­کند تا فقط به اندازه همان لیست خرید کنید، اما سعی کنید به برنامه ریزی خود پایبند باشید. هیچگاه با شکم گرسنه به فروشگاه موادغذایی نروید. قبل از خرید یک وعده غذایی کامل یا میان وعده ای سبک بخورید تا بتوانید میل خود به خوردن را کنترل کنید.

موادغذایی تخفیف دار بخرید

خرید مواد غذایی که تخفیف خورده اند، هزینه ی صورتحساب شما را 10 تا 20 درصد کاهش می دهد. بنابراین انواع مواد غذایی غیرقابل فساد و یخ زده را خریداری کنید. به تاریخ انقضای کالاهایی که می­خرید توجه کنید و تنها درصورتی آن­ها را خریداری کنید که مطمئن باشید تا قبل از اتمام آن تاریخ، می توانید آن­ها را مصرف و تمام کنید. تنها به این دلیل که کالایی در لیست کالاهای تخفیف خورده است، وسوسه نشوید و آن را نخرید. فقط زمانی چیزی بخرید که مطمئنید به آن احتیاج دارید.

برای اطمینان ازاینکه آنچه راکه تهیه کرده­اید را حتماً مصرف خواهید کرد، هرماه تنها یکبار برای خرید موادغذایی بروید و بقیه­ ی روزها از آنچه در یخچال و انبار دارید، استفاده کنید.

این کار به کاهش هدررفت مواد غذایی کمک می کند، که می­تواند سالانه میلیون ها تومان برای شما هزینه بر باشد.

کالاها و قیمت هایشان را باهم مقایسه کنید

چند محصول را باهم مقایسه کنید، تا پول خود را به بهترین نحو خرج کنید و آن را هدر ندهید. ارزان تر بودن یک محصول به این معنا نیست که حتما آن را بخریم، شاید هزینه کمتری داشته باشد زیرا وزن کمتری دارد.

غذاهایی که بیشتر گیاهی هستند، ارزان ترند

خوردن وعده ­های غذایی که بیشتر بر پایه گیاهان هستند یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش صورتحساب مواد غذایی، بدون به خطر انداختن سلامت است. حتی ارزان ترین نوع گوشت و محصولات لبنی همچنان گران تر از یک رژیم غذایی کامل با انواع میوه و سبزیجات است. رژیم غذایی گیاهی برای پیشگیری از چاقی و بهبود سلامتی شما بسیار بهتر است.

برای کاهش هزینه های خود وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید، آنچه را که در قسمت تخفیف های فروشگاه است خریداری کنید. غذای گیاهی بیشتری بخورید. تمام هزینه های خود را ثبت کنید و بیش از حد خرید نکنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید