در سال جاری میلادی، میزان صادرات تسلیحات نظامی آلمان پس از دو سال کاهش، ۷۵ درصد افزایش یافت و به بالای ۶.۳۵ میلیارد یورو رسید

به گزارش سلام نو، خبرگزاری د.پ.آ آلمان گزارش داد که با وجود کند شدن سرعت صادرات تسلیحات این کشور به مشتری های پیشین از جمله عربستان، میزان صادرات این محصولات در سال جاری با افزایشی چشمگیر همراه بوده است.

بر این اساس تا پایان سپتامبر امسال (هشتم مهر) میزان صادرات تسلیحات و تجهیزات نظامی آلمان به سایر کشورها با ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو، ۷۵ درصد رشد داشته است.

این در حالیست که بیشترین میزان صادرات آلمان مربوط به سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است که طی آن این کشور ۶.۸۵ میلیارد یورو سلاح به کشورهای مختلف و بیش از همه به کشورهای خاورمیانه فروخت.

این آمار رسمی از سوی وزارت اقتصاد آلمان و به درخواست «امید نوری پور» نماینده فراکسیون سبزها در پارلمان این کشور منتشر شده و نسخه ای از آن نیز در اختیار خبرگزاری آلمان قرار گرفته است.

افزایش صادرات محصولات نظامی آلمان در حالیست که این کشور طی یک سال اخیر در واکنش به  قتل خبرنگار منتقد رژیم عربستان در ترکیه، مراودات اقتصادی خود با ریاض را کاهش داده است.

از این رو صادرات آلمان به عربستان سعودی که از چهار سال پیش روندی نزولی داشته، امسال نیز ۱۹ درصد کاهش یافته است.

طبق گزارش ها در هفت ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی صادرات آلمان به عربستان سعودی حدود سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو بوده است و با ادامه این روند امسال کل صادرات آلمان به عربستان رقمی حدود شش میلیارد یورو بیشتر نخواهد بود.

در همین رابطه «فولکر ترایر» رئیس تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان میزان صادرات به عربستان در این بازه زمانی ۱۹ درصد کمتر از دوره مشابه در سال گذشته بوده است.

وی به خبرگزاری آلمان گفت که میزان صادرات به عربستان از سال ۲۰۱۵ روندی کاهشی داشته و از ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو به سطح کنونی تنزل پیدا کرده و به کمترین میزان در ۹ سال اخیر رسیده است./ ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید