ساعت 3 بعد از ظهر است و شما آن رکود بعد از ظهر کاملاً آشنا را تجربه می کنید. میل شدید قند (یا نمک یا کافئین) را به همراه دارد. تو تنها نیستی. بسیاری از افراد به طور مکرر و حتی روزانه با هوس ها مقابله می کنند.

باور کنید یا نه ، تولید کنندگان مواد غذایی غالباً مواد غذایی با هدف اشتعال آن چرخه اعتیاد در مصرف کنندگان ایجاد می کنند. آنها هدف "سود بردن" در یک محصول را دارند. این نقطه ای است که در آن غذا خوردن نهایت لذت را تجربه می کند ، با طعم های نه چندان زیاد و نه کمی شور ، شیرین و چرب. مقاومت در برابر این ترکیبات بسیار دشوار است و مغز شما به همان روشی واکنش نشان می دهد که به کوکائین و دیگر اعتیاد به مواد مخدر یک مصرف کننده واکنش نشان می دهد.

در حالی که تسلیم شدن در برابر هوس ممکن است در حال حاضر اجتناب ناپذیر به نظر برسد ، چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای کنترل آنها انجام دهید. در اینجا 10 ایده برای شروع کار آورده شده است.

از قبل برنامه ریزی کنید

هیچ راهی بهتر از برنامه ریزی وعده های غذایی و وعده های غذایی قبل از موعد مقابله با هوس ها وجود ندارد. اگر یک وعده غذایی سالم و میان وعده های غذایی را برای ناهار و بعد از ظهر ها شما آماده کرده اید ، خیلی کمتر احتمال دارد که یک قطعه پیتزا را بگیرید ، سیب زمینی سرخ کرده را سفارش دهید ، یا شیرینی بخورید.

خرید مواد غذایی سالم

محیط فروشگاه های مواد غذایی به طور معمول شامل بخش های تولید ، لبنیات ، گوشت و ماهی است. این جایی است که شما به جای محصولات غذایی بسیار فرآوری شده ، غذاهای واقعی را پیدا خواهید کرد. هنگامی که به خرید می روید ، سعی کنید فقط از این بخش موارد خریداری کنید. اگر یک ماده غذایی دارای بیش از چند ماده برچسب است (یا مواردی که نمی توانید تلفظ کنید) ، آن را خریداری نکنید. این یک گام اساسی در انتقال رژیم غذایی شما به غذاهای کامل است.

با گذشت زمان ، بدن و مزاج شما عادت می کنند:

سبزیجات تازه

میوه

دانه ها

پروتئین ها

تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را از این غذاهای سالم دریافت خواهید کرد ، بنابراین هوس شما برای مواد جعلی شروع به کاهش می کند. ممکن است چند هفته طول بکشد ، اما در نهایت نتیجه بخش است.

چربی های سالم بخورید

یکی از باور های غلط غذایی این است که همه چربی ها باعث افزایش چربی شما می شود. در حقیقت بدن شما به چربی احتیاج دارد! با این حال ، انواع مختلفی از چربی وجود دارد. شما باید از چربی های ترانس پرهیز کنید و چربی های اشباع را محدود کنید ، اما چربی های سالممانند آجیل و آووکادو به شما در احساس سلامتی  و کاهش هوس کمک می کند.

به میان وعده بعد از ظهر یک مشت آجیل اضافه کنید. یا می توانید یک سالاد خانگی را با روغن زیتون و سرکه تهیه کنید. ماهی سالمون هم چربی مفیدی دارد.

به مقدار کافی پروتئین بخورید

پروتئین شما را می سازد ، سلامتی پروتئین بیشتر از سایر مواد مغذی مانند کربوهیدراتها است. رژیم غذایی خود را با منابع سالم پروتئین پر کنید از جمله:

ماهی

لوبیا

سبزیجات

آجیل

وقتی سیر هستید ، فضای کمتری - و میل کمتری - برای غذاهای آشامیدنی وجود دارد.

میوه را امتحان کنید

میوه دارای قند است ، اما ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و آب زیادی نیز دارد. همچنین حاوی فیبر است ، که تأثیرات قند خون را کاهش می دهد و متعادل می کند. هنگامی که خود را از شکر جدا کنید ، میوه ها شیرین تر و احساس رضایت بخش تری به شما می دهند. اگر می خواهید چیزی شیرین بخورید ، یک کاسه توت یا یک تکه هندوانه میل کنید.

به غذاهای به درد نخور متفاوت فکر کنید

سعی کنید به معایب آن فکر کنید و مدام به خود گوشزد کنید. تحقیقات نشان داده است که موجب بی میلی و حتی بیزاری از آن غذا می شود و این مورد در صورت برعکس هم صدق می کند.سعی کنید به مواد غذایی مفید مثبت نگاه کنید.

بر افزودن غذاهای سالم متمرکز شوید

تمرکز بر طرف مثبت تغذیه سالم از تأکید بر نیاز به حذف غذای آشغالی موثر است.

هرچه غذاهای سالم تری اضافه کنید ، جمع کردن غذاهای ناسالم آسان تر خواهد بود. مثبت بمان!

اگرچه مغز ما برای خوردن انواع غذاها  است ، اما غذای ناسالم ممکن است این میل را کاهش دهد. این می تواند شما را در یک چرخه شریر از خوردن ناسالم به دام بیندازد. هرچه بیشتر غذای آشغال بخورید ، بیشتر میل آن را می کنید. با رعایت مراحل ساده می توانید امروز چرخه را بشکنید و زندگی سالم تری داشته باشید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید