نمک طعم بسیار اعتیاد آوری دارد. مغز و بدن ما برای لذت بردن از نمک طراحی شده است زیرا بودن و خوردن آن ضروری است. در طول تاریخ بشر ، پیدا کردن نمک کار دشواری بود ، بنابراین ولع نمک مکانیسم بقا بود.

امروز اما ، به طور متوسط ​​مردم نمک زیادی می خورند. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بزرگسالان بین 1500 و 2400 میلی گرم نمک در روز مصرف می کند. این بیش از یک قاشق چایخوری نمک در روز نیست. با این حال ، بیشتر افراد هر روز تقریباً 3400 میلی گرم مصرف می کنند.

ولع مصرف نمک ممکن است علامتی از بیماری باشد در ادامه بخوانید تا بدانید که ولع نمک برای بدن شما چه معنایی دارد و چه کاری می توانید برای خوردن کمتر از آن انجام دهید.

زیاد نمک خوردن نشانه چه بیماری است؟

نمک برای بسیاری از کارکردهای بدن از جمله کنترل عضلات و حفظ تعادل مایعات لازم است.

ممکن است شما نمک را به عنوان یک علامت یک بیماری پزشکی که نیاز به درمان دارد ، میل کنید. به همین دلیل است که هرگز نباید یک ولع ناگهانی را نادیده بگیرید. در زیر شرایطی وجود دارد که ممکن است باعث تمایل شما به نمک شود.

کم آبی

بدن شما برای عملکرد صحیح نیاز به حفظ سطح معینی مایعات دارد. اگر این سطوح پایین تر از سطح سلامتی باشد ، شما می توانید شروع به میل کردن نمک کنید. این روش بدن شما برای ترغیب شما به نوشیدن یا خوردن بیشتر است.

علائم دیگر کمبود آب بدن علاوه بر میل نمک شامل موارد زیر است:

سرگیجه

احساس عطش

سردرد

کاهش تولید ادرار

تغییرات خلقی و تحریک پذیری

ضربان قلب سریع

اسپاسم عضلات یا گرفتگی عضلات

عدم تعادل الکترولیت

مایعات موجود در بدن شما دارای مواد معدنی حیاتی هستند. این مواد معدنی به بدن شما کمک می کند تا به درستی کار کند. سدیم ، که در نمک معمولی یافت می شود ، یکی از این مواد معدنی است. اگر این مواد معدنی به نام الکترولیت نیز تعادل نداشته باشند ، می توانید علائمی از را داشته باشید،جمله:

حالت تهوع یا استفراغ

خستگی یا از بین رفتن انرژی

تحریک پذیری و تغییر خلق و خوی

گیجی

تشنج

بیماری آدیسون

غدد آدرنال شما مسئول تولید هورمون هایی هستند که برای زنده ماندن شما ضروری هستند. بیماری آدیسون یک بیماری نادر است که می تواند میزان هورمونهای تولید شده توسط غددهای آدرنال شما را کاهش دهد. افراد مبتلا به این بیماری علاوه بر علائم دیگر ، هوس نمکی را نیز تجربه می کنند:

خستگی شدید یا کمبود انرژی

پوست کم رنگ ، لکه دار

فشار خون پایین

از دست دادن اشتها

کاهش وزن غیر قابل توضیح

اسهال طولانی مدت یا مداوم

تکه های تیره پوست ، مخصوصاً روی صورت

زخم دهان

استرس

غدد فوق کلیوی وظیفه آزاد کردن کورتیزول را بر عهده دارد. این هورمون به تنظیم فشار خون و پاسخ بدن به استرس کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که میزان سدیم بیشتری دارند ، سطح کورتیزول در دوره های استرس زا پایین تر است. ولع نمک می تواند یکی از راه هایی باشد که بدن شما سعی در مقابله با استرس غیرمعمول دارد.

سندرم بارتر

افراد مبتلا به سندرم بارتتر نمی توانند سدیم را جذب کنند. هر سدیمی که می خورند از طریق ادرار از بین می رود. این بدان معنی است که آنها از نظر سدیم به طور مزمن کم هستند. این گروه از اختلالات کلیوی در بدو تولد وجود دارد ، بنابراین علائم در اوایل ظاهر می شوند. آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

افزایش وزن کم

ضعف عضلانی یا گرفتگی عضله

احساس نیاز به ادرار مکرر

یبوست

سنگ کلیه

بارداری

انتظار مادران اغلب به عنوان نشانه اولیه بارداری ، استفراغ و اسهال را تجربه می کنند. هر دو شرایط به راحتی می توانند منجر به کم آبی بدن شوند. هنگامی که دچار کمبود آب بدن می شوید ، بدن شما می خواهد نمک را به عنوان راهی برای کمک به شما در راستای رفع عدم تعادل ، میل کند.

سندرم قبل از قاعدگی (PMS)

چند روز قبل از شروع دوره خود ، ممکن است طیف گسترده ای از علائم را تجربه کنید . این موارد شامل نوسانات خلقی ، از دست دادن خواب و حتی هوس های غذایی است. برای بعضی از خانمها این هوسها شدید است. ممکن است میل به غذاهای شور یا شیرین کنید. هر زن علائم PMS را تجربه نمی کند.

با نمک خوردن بیش از حد چه کنیم؟

اگر هوس های غیرمعمول نمکی را تجربه می کنید ، مراقب علائم و نشانه های دیگر باشید. این علائم اضافی می تواند نشان دهنده این باشد که شما با چیزی بیش از دلخواه برای پاپ کورن و چیپس سیب زمینی سر و کار دارید. درعوض ، ممکن است علائمی از وضعیت دیگر ، احتمالاً جدی را نشان دهید.

اگر در حال تجربه یک ولع نمکی هستید و علائم کمبود آب بدن را شروع می کنید ، به دنبال مراقبت های اضطراری پزشکی باشید. اگر کمبود آب بدن شدید باشد و سریعاً درمان نشود ، می تواند منجر به عوارض جدی شود. این موارد شامل تشنج و احتمالاً مرگ است.

نکاتی در مورد کاهش مصرف نمک

نمک در همه جا و در همه چیز وجود دارد. در واقع ، تخمین زده می شود77٪ منبع قابل اعتماد هر روز نمک شما از غذاهای فرآوری شده و غذاهای رستوران تهیه می شود.

غذاهای مناسب مانند نان ، سس ، غلات و سبزیجات کنسرو شده در سدیم غیرضروری بسته می شوند. یک وعده غذایی فست فود می تواند مزان زیادی سدیم داشته باشد. احتمالاً نمک بیشتری از آنچه متوجه می شوید مصرف می کنید.

به جای نمک چی بخوریم؟

فلفل سیاه

برای ایجاد چرخ فلفل ،  نمک پاش خود را تعویض کنید. فلفل سیاه تازه پودر شده نسبت به فلفل قبل از مخلوط سفت تر و طعم دار است. این می تواند برای کمبود طعم و مزه شما بدون نمک ایجاد کند.

سیر

سیر بو داده شده یا تازه باعث افزایش طعم بزرگ غذاها از سبزیجات تا سس سالاد می شود. اگر نگران بوی سیر هستید ، پختن سیر باعث می شود تا عطر و طعم کمتر شود.

سرکه

بهترین دوست آشپز کم سدیم مجموعه وسیعی از سرکه از جمله:

سرکه قرمز

سرکه سیب

سرکه بازامیک

سرکه های طعم دار

سرکه می تواند مشخصات طعم سدیم را تقلید کند در حالی که یک میلی گرم نمک به غذاهای شما نمی دهد.

مرکبات

مانند سرکه ، لیمو ترش ، و پرتقال می تواند زبان شما را فریب دهید

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید