طبق اعلام آمار منابع طبیعی حدود 40 درصد مواد غذایی هرگز خورده نمی شود و دور ریخته می شود. وقتی به دقت به این موضوع فکر کنید متوجه می شوید که این آمار تأسف باری است. نه تنها محصول نهایی به هدر می رود بلکه انرژی که به رشد، برداشت، آماده سازی و حمل محصول نهایی بکار رفته است نیز از بین می رود.

ما هر چیزی که برای تهیه غذایمان نیاز داریم را از فروشگاه ها تهیه می کنیم و اغلب به این فکر نمی کنیم که مواد غذایی ما از کجا تهیه می شود و چه منابعی در تولید محصول نهایی به کار رفته اند. به عنوان مصرف کننده، اگر در روش خرید، تهیه و ذخیره مواد غذایی دقت کنیم و به اندازه خرید کنیم می تواند تفاوت بزرگی در کاهش هدررفت موادغذایی ایجاد کند. در اینجا چند نکته ساده برای کمک به کاهش هدررفت مواد غذایی، با آگاهی از اینکه هدر رفتن مواد غذایی یک مشکل است و ما می توانیم این مشکل را مدیریت کنیم، آورده شده است.

لیستی از مواد مورد نیازتان تهیه کنید

زمانی را برای تهیه لیست خرید اختصاص دهید تا خرید اضافی انجام ندهید. یک تخته کوچک در آشپزخانه قرار دهید و لیست موارد مورردنیاز را بر روی آن بنویسید و هنگام رفتن به خرید یک عکس از آن بگیرید. ممکن است فراموش کنید که لیست خرید خود را همراه خود ببرید ولی کمتر احتمال دارد که تلفن همراه خود را جا بگذارید.

موادغذایی پرکاربرد

برای مثال اسفناج ماده غذایی پرکاربردی در خانه ها است. در اسموتی ها، سالادها و سس ها افزوده می کنیم و آن را به بیشتر دستور العمل ها اضافه می کنیم تا میزان سبزیجاتی را که می خوریم افزایش دهد. اگر زیاد از آن استفاده می کنید، خرید زیاد آن مشکلی ندارد.

فریز کردن

غلات، نان، لوبیا، آجیل، تقریباً همه محصولات و سس ها و سوپ هایی که به صورت خامه ای نیستند و بسیاری از وعده های غذایی دیگر به خوبی منجمد می شوند. غذاهای باقیمانده ای که ممکن است بیرون از یخچال فاسد شوند را فریز کنید.

استفاده از باقیمانده غذاها

یکی از ساده ترین راه ها برای پس انداز کردن پول و همچنین کاهش هدررفت مواد غذایی، استفاده از باقیمانده­های غذا است.

غذاها را به ترتیب تازگی مصرف کنید

هنگام خرید مواد غذایی طوری آن را در یخچال و فریزر قرار دهید که غذای قدیمی در جلو باشد و غذای جدیدتر در عقب باشد. این کار به شما کمک می کند تا نگذارید موادغذایی خراب و فاسد شوند.

محل مناسبی برای نگهداری موادغذایی در نظر بگیرید

مقدار زیادی از هدررفت مواد غذایی نتیجه ذخیره نادرست آن­ها است. ابتدا یخچال و فریزر خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که آن­ها در دمای مناسبی قرار دارند. دمای فریزر را کمتر از 40 درجه فارنهایت نگه دارید و دمای قفسه های معمولی یخچال باید 0 درجه فارنهایت باشد.

موادغذایی فله ای خریداری کنید

لازم نیست مواد غذایی را به مقدار زیادی خریداری کنید ولی می توانید آن ها را به صورت فله ای بخرید تا هزینه اضافی بابت بسته بندی نپردازید.

اکنون که می دانید 40 درصد مواد غذایی هرگز خورده نمی­شوند و هدر می روند، به این فکر کنید که چه کاری می توانید برای کاهش ضایعات غذایی خود انجام دهید. تغییرات کوچک در نحوه خرید، تهیه و ذخیره مواد غذایی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید