۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 30132545

در زندگی پرتنش امروزی تعداد اندکی به رژیم غذایی مناسب اهمیت می­دهند که این امر سود قابل توجهی را برای شرکت های فرآوری مواد غذایی به بار آورده است. در بررسی های مختلف مشاهده شده است که مواد غذایی فرآوری شده حاوی کالری زیادی هستند که باعث ضعف دستگاه گوارش و بدن وهمچنین ایمنی کمتر در مقابل بیماری ها می شوند.

انتخاب سبزیجات به­جای غذاهای بسته بندی شده یک انتخاب هوشمندانه است. سبزیجات تلخ ثابت شده است که بهترین درمان برای سرطان و بسیاری از بیماری­های مزمن دیگر است.

در اینجا چند دستور العمل که طبخ آن­ها آسان است آمده است:

سالاد کلم بروکلی رپینی

مواد لازم:

2عدد کلم بروکلی رپینی

2/1 فنجان پنیر پارمزان تازه رنده شده

3/1 فنجان روغن زیتون

4/1فنجان آب لیمو

3سیر بزرگ سیر،چرخ کرده

1 قاشق غذاخوری سس سویا کم سدیم

1 فیله آنچوی خرد شده یا 2/1 قاشق چای خوری پنیر آنچوی

2/1قاشق چایخوری فلفل تازه

4/1قاشق چایخوری نمک

روش تهیه:

1- برگ­ها را از ساقه ها جدا کنید (ساقه ها را دور بیاندازید)، گل­ها را از برگ­ها جدا کنید. هر گل بزرگ را به قطعات مساوی کوچک تقسیم کنید. برگ­ها و گل­ها را بشویید و خشک کنید. برگ ها را به قطعات کوچک خرد کنید و همه مواد را در یک کاسه بزرگ بریزید. پارمزان، روغن، آب لیمو، سیر، سس سویا، آنچوی (در صورت استفاده)، فلفل و نمک را نیز اضافه کنید. دست ها را تمیز بشویید و محکم سبزیجات را ورز بدهید و خرد کنید تا طعم مطبوعی بگیرند. هنگامی که حجم سبزی ها تقریباً به نصف کاهش یابد دست از ورز دادن بکشید. سبزی ها باید کمی تیره تر و تا حدودی براق به نظر برسند. در صورت تمایل، چاشنی ها را با مقدار پارمزان، آب لیمو، سیر، سس سویا و یا فلفل تنظیم کنید. افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن باید از سس سویا استفاده کنند که دارای برچسب "بدون گلوتن" است، زیرا سس سویا ممکن است حاوی گندم یا سایر شیرین کننده ها و طعم دهنده های حاوی گلوتن باشد.

حلقه های گریپ فروت با پنیر هالومی

2 گریپ فروت قرمز یا صورت

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری سرکه قرمز

1 قاشق غذا خوری خردل خرد شده

8/1 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای تازه

4 اونس پنیر هالومی،  8 برش نازک

4/1 فنجان خرد شده نعناع تازه

طرز تهیه:

1- با یک چاقوی تیز، پوست و قسمت سفید گریپ فروت را جدا کنید. دانه های آن را بیرون بیاورید. هر گریپ فروت را به 4 حلقه برش دهید.

2- 2 قاشق غذاخوری روغن، سرکه، موسیر، فلفل و نمک را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید.

3-1قاشق چای خوری روغن باقی مانده را در یک تابه بزرگ نچسب روی شعله متوسط ​​گرم کنید. پنیر را اضافه کرده و بپزید، یک بار پشت و رو کنید تا هر دو قسمت آن قهوه ای طلایی شود(در کل 3 تا 4 دقیقه باشد)

4- برای سرو، 2 حلقه گریپ فروت را روی هر بشقاب قرار دهید و روی  هر کدام را یک تکه پنیر بگذارید و سپس 1 قاشق غذاخوری سس سرکه با 1 قاشق غذاخوری نعناع بریزید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید