وزارت بهداشت طی اطلاعیه‌ای از مردم خواست  ادویه های فله ای نخرند زیرا سلامت آنها به خطر خواهد افتاد. 

به گزارش سلام نو، رئیس اداره نظارت بر عرضه فراورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه طی آزمایش هایی که در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی وآشامیدنی معاونت غذا و دارو بر روی برخی از نمونه های ادویه های فله ای نمونه برداری شده انجام شده مشخص شده است ادویه ها از یک مرکز دارای رنگ های مصنوعی غیر خوراکی، و آغشته به فضولات حیواناتی مانند موش و گربه بوده است.

حجت اله کمکی افزود: همچنین ادویه های نمونه برداری شده مانند فلفل سیاه و... دارای آلودگی‌های میکروبی بوده و مواد اولیه آن‌ها با استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این ادویه ها از پودر نان خشک و انواع رنگ‌های مصنوعی و غیر خوراکی استفاده شده است ادامه داد: از تعداد ۱۸ نوع مواد اولیه مشکوک و محصولات تولیدی موجود در یک کارگاه نمونه برداری بعمل آمد که نتایج آن شامل ۳۰برگ نتایج آزمایشگاه کنترل کیفی غذا و داروی این معاونت مبنی بر آلودگی‌های میکروبی ادویه جات و مواد اولیه آن‌ها و استفاده از رنگ‌های مصنوعی و غیر قابل مصرف انسانی است و لازم است که شهروندان در هنگام خرید این موضوع را مدنظر قرار داده و به سلامت خود و خانواده هایشان بیشتر دقت کنند.

/فارس

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید