۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 29921946

معنا و مفهوم رنگ ها جهانی نیستند و نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که رنگ ها می توانند در فرهنگ های دیگر دارای معانی ، نماد و ارتباطات مختلف باشند .

در فرهنگ های غربی ، رنگ سفید اغلب با عروسی ها ، بیمارستان ها و فرشتگان همراه است و اغلب برای انتقال حس پاکی ، پاکیزگی و آرامش استفاده می شود. با این وجود ، در بعضی از فرهنگهای شرقی ، رنگ سفید به طور نمادین با مرگ و غم و اندوه پیوند خورده است. این اغلب رنگی است که در تدفین ها و دیگر مراسم عزاداری به کار می رود.

در فرهنگ ما ایرانیان هم به معنای پاکی و معصومیت می باشد. همچنین کادر بیمارستان ها و پزشکی اغلب سفید می باشد و عروس ها به نشانه شروع تازه و پاکی، لباس خود را سفید انتخاب می کنند.

خصوصیات رنگ سفید ، طبق روانشناسی

در روانشناسی رنگ ، رنگ سفید آغاز های جدید است ، به معنای پاک کردن تخته سنگ ، به اصطلاح. این بوم خالی است که منتظرند روی آن نوشته شود. در حالی که رنگ سفید حس را تحریک نمی کند ، اما راه را برای ایجاد هر چیزی که ذهن می تواند تصور کند ، باز می کند.

سفید نشان دهنده پاکی یا بی گناهی است . در حالی که غالباً تصور می شد عروسی با لباس سفید بکارت عروس را منتقل کند ، که عروس ها برای نماد پاکی آن می پوشیدند.

رنگ سفید رنگ محافظت و تشویق است ، احساس آرامش  ، راحتی و امید را فراهم می کند و به کاهش احساسات عاطفی کمک می کند. این امر باعث ایجاد حس نظم و کارآیی می شود ، در صورتی که نیاز به خنثی کردن زندگی خود داشته باشید ، کمک بزرگی خواهد بود.

رنگ سفید روشن است و می تواند احساس فضای بیشتر ایجاد کند. طراحان اغلب از رنگ سفید استفاده می کنند تا اتاق ها بزرگتر و جادار به نظر برسند.

سفید نیز به عنوان سرما ، توصیف می شود . اتاقهایی که کاملاً سفید رنگ شده اند می توانند جادار ، اما خالی و غیر دوستانه به نظر برسند. بیمارستان ها و کارمندان بیمارستان از رنگ سفید استفاده می کنند تا حس عمیقی ایجاد شود.

برخی از معانی مثبتی که سفید می تواند داشته باشد شامل پاکیزگی ، طراوت و سادگی است. رنگ سفید معمولاً مانند تخته سنگ خالی به نظر می رسد و نمادی از یک شروع جدید است.

از جنبه منفی ، رنگ سفید می تواند کاملاً واضح ، سرد و منزوی به نظر برسد . در نظر بگیرید که چگونه یک اتاق بزرگ و سفید و خالی ممکن است خسته و کسل کننده به نظر برسد.

رنگ سفید در فنگ شویی

رنگ سفید به عنوان یک رنگ قدرتمند در فنگ شویی ، یک سیستم تنظیم محیط شما برای ایجاد هماهنگی در نظر گرفته می شود. رنگ ها به عناصر مشخصی از فنگ شویی مرتبط هستند و در مورد رنگ سفید ، عنصری که بیان می کند ، فلز است. چوب و شیشه با رنگ سفید کاملاً خوب جلوه می کنند .رنگ سفید همچنین برای آشپزخانه ها عالی است ، اتاق های نشیمن ، حمام و اتاق خواب و گل های سفید در گلدان های سفید روشی اقتصادی برای ترکیب رنگ سفید در محیط شماست.

رنگ سفید در بازاریابی

در بازاریابی و برندسازی از رنگ سفید برای انتقال احساس امنیت ، خلوص ، طراوت و پاکیزگی و همچنین ایجاد تضاد استفاده می شود. برخی از مارک های معروف که در آرم و بازاریابی خود از رنگ سفید زیادی استفاده می کنند عبارتند از:

Michelin، Gap، Hewlett-Packard (HP)، Lego، Volkswagen، Starbucks، Fisher-Price، Levi's و Ford.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید