دوش گرفتن کاری است که شما به طور روزانه می توانید انجام دهید  اما واقعاً چقدر فکر می کنید که از پاک کننده بدن استفاده می کنید؟ خوب ، به نظر می رسد که شما ممکن است بخواهید کمی دقیق تر بررسی کنید ، به خصوص اگر مستعد ابتلا به شرایط پوستی خاصی باشید. اما سوال اینجاست که کدام پاک کننده مناسب شماست؟ ما در حال حل اختلاف بین صابون ، ژل دوش و شستشوی بدن هستیم تا شما با اطمینان بتوانید نیازهای لازم را برای تمیز کردن خود انتخاب کنید.<br/> <br/> 

صابون  چیست؟

صابون : پاک کننده کلاسیک بدن است که از کودکی از آن استفاده کرده اید.

دکتر Fayne Frey ، دکتر ، متخصص پوست ، نیویورک می گوید: "صابون یک ماده قلیایی اسیدهای چرب با pH بین 9 تا 10 است." (pH پوست شما بین 5 تا 6 است.) "این پاک کننده ها روی پوست خشن هستند ، زیرا می توانند چربی ها و پروتئین های اساسی موجود در سطح پوست را از بین ببرند که برای حفظ رطوبت شما کمک می کند."

همه صابونها یکسان نیستند. در حقیقت ، انواع مختلفی از صابون ها وجود دارد که برخی از آنها خشک تر از سایرین هستند. دکتر فری می گوید ، صابون های  شفاف ، برای اولین بار ، با گلیسیرین ساخته می شوند ، ماده مرطوب کننده ای است که رطوبت پوست را به خود جلب می کند و اثر خشکی صابون را خنثی می کند. صابون های فوق العاده نیز نوع دیگری هستند. طبق مطالعه‌ای که در ژورنال پوستی هندوستان منتشر شده است ، اینها با سطح بالاتری از لیپیدها (اسیدهای چرب) مانند تری گلیسیریدها ، لانولین و استئاریک اسید تدوین شده اند. این مواد تشکیل دهنده یک محافظ بر روی پوست شما هستند. سرانجام ، صابونهای ضد باکتری وجود دارد که شامل موادی مانند تریکلوزان ضد باکتری و بو هستند.

ژل دوش چیست و آیا همان شستشوی بدن است؟

شستشوی بدن و ژل دوش تقریباً مشابه هستند. دکتر فری می گوید ، هر دو پاک کننده مایع هستند که از سورفاکتانتهای خفیف برای پاک کردن پوست استفاده می کنند.

شستشوی بدن نسبت به ژل های دوش کمی مرطوب تر است (و بسیار مرطوب کننده تر از صابون). آنها معمولاً حاوی نرم کننده ها (نرم کننده های پوست هستند).

بهترین پاک کننده بدن چیست؟

در مورد انتخاب صابون ، شستشوی بدن و ژل دوش ، باید به خصوص در صورت داشتن آکنه ، ، اگزما یا حتی پوستهای حساس ، محتاط باشید ، زیرا پاک کننده هایی که خیلی خشک می کنند می توانند باعث تحریک بیشتر شوند. در چنین مواردی ، به دنبال پاک کننده های خفیف بدن با خاصیت مرطوب کننده باشید ، زیرا این ماده مواد مغذی و ضروری پوست شما را نابود می کند .

افرادی که دارای پوست خشک و نرم هستند و یا افرادی که به دنبال فرمول های نرم تر در محصولات هستند ، شستشوی بدن بهترین حالت است. برای افرادی که دارای انواع پوست چرب هستند ، یا در جایی گرم و مرطوب زندگی می کنند ، یا افرادی که به دنبال شستشوی بسیار عمیق هستند - مانند پس از تمرین -  توصیه می شود از یک صابون به عنوان روشی سریع و آسان برای تمیز کردن استفاده کنید.

شستشوی بدن کمی بهداشتی تر از صابون ها است. این امر به این دلیل است که باکتری ها می توانند در صابون ها زندگی کنند و از آنجا از شخص به فرد دیگر انتقال باید..:  برای جلوگیری از ایجاد باکاری ، همیشه آن را بین استفاده شستشو دهید و بگذارید کاملا خشک شود.

با شستشوی بدن ، اجتناب از ایجاد باکتری آسان تر است زیرا در هنگام  استفاده بطری پوست شما را لمس نمی کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید