۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
کد خبر: 29372243

نظریه های زیادی درباره روش های تولید قهوه ارگانیک وجود دارد که آیا بهتر است از همان فرآیند قدیمی استفاده شود یا خیر. در این پست متوجه حقایقی در مورد چگونگی تأثیر این روش ها بر روی سلامتی خود می شوید. عطر و طعم دانه های قهوه ارگانیک با قهوه هایی که به روش های دیگر کشت می شوند تفاوتی ندارد، بنابراین توصیه می کنیم حتما این مطلب را بخوانید تا اطلاعات زیادی در این باره کسب کنید.

قهوه ارگانیک چیست؟

اصطلاح ارگانیک یعنی محصولی که عاری از کودهای شیمیایی، سموم دفع آفات، مواد افزودنی یا سایر مواد شیمیایی مضر باشد. این اصطلاح می تواند برای انواع مختلف محصولات مانند میوه، سبزیجات، گیاهان، نوشیدنی ها و گوشت استفاده شود. برای قهوه ارگانیک، حداقل 95 درصد از دانه های قهوه باید در شرایط ارگانیک به عمل آیند تا بتوان نام ارگانیک بر روی آن گذاشت. این روش کشت برای تمام مراحل از جمله رشد، کوددهی و برداشت انجام می گیرد.

آیا قهوه ارگانیک سالم تر است؟!

قهوه ارگانیک چندین مزیت اثبات شده دارد و نه تنها برای کسانی که آن را می نوشند مفید است بلکه این روش در مراحل تولید، برداشت و بسته بندی نیز بهتر از روش های سنتی است.

چگونه قهوه ارگانیک می تواند برای سلامتی شما مفید باشد؟!

مهمترین مزیت قهوه ارگانیک برای سلامتی شما این است که به هیچ وجه هیچگونه مواد شیمیایی مصنوعی مانند سموم دفع آفات، علف کش ها یا کودهای خطرناک را وارد بدن خود نمی کنید. این نوع قهوه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است.

از آنجا که خاک عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است، قهوه ارگانیک بسیار سالم و دارای مواد مغذی است.

آیا قهوه ارگانیک از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه است؟!

بعد از روغن، قهوه بعنوان پر مصرف ترین محصول کارخانه­ای مورد تقاضا قرار می گیرد. این بدان معنی است که قهوه نسبت به طلا تقاضای بیشتری دارد. انواع قهوه ارگانیک و با قیمت مناسب در بازار وجود دارد که می توانید آنها را تهیه کنید.

چرا قهوه ارگانیک برای محیط زیست بهتر است؟

هوا، آب و محیط پیرامون به مواد شیمیایی آغشته نمی شوند.

از آنجاییکه در تهیه محصولات ارگانیک از سم های شیمیایی استفاده نمی شود، بنابراین هیچ ضرری برای کشاورزان ندارد.

چگونه قهوه ارگانیک کافئین دار تولید می شود؟

قهوه را می توان طی روش های مختلف کافئین زدایی کرد که بیشتر این روش ها با استفاده از مواد شیمیایی انجام می گیرد. کافیین زدایی از قهوه با این 4 روش اصلی انجام می گیرد:

روش حلال غیر مستقیم

روش حلال مستقیم

روش آبی سوئیسی

روش دی اکسید کربن

آیا قهوه ارگانیک دارای اسیدیته قهوه است؟

اینکه قهوه بصورت ارگانیک تولید شود یا خیر، بر میزان اسیدیته موجود در آن تأثیر خواهد داشت. pH  آن حدود پنج است، به این معنی که اسید آن نسبت به برخی آب میوه ها و نوشیدنی های خنک کننده کمتر است. اکثر قهوه ها چه ارگانیک باشند یا نه، به طور طبیعی اسیدی هستند اما انواع کم اسید و خوشمزه نیز در بازار وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید