سرماخوردگی و آنفولانزا ممکن است در ابتدا یکسان به نظر برسد. هر دو بیماری تنفسی هستند و می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند. اما ویروس های مختلف باعث ایجاد این دو بیماری می شوند. علائم شما به شما کمک می کند تفاوت بین آنها را متوجه شوید.

این دردهای عضلانی مربوط به آنفولانزا بیشتر در گردن ، پشت ، بازوها و پاها وجود دارد. آنها غالباً شدید هستند و حرکت را حتی هنگام انجام کارهای اصلی دشوار می کند.

سردرد

اولین علامت شما در مورد آنفولانزا ممکن است سردرد شدید باشد. بعضی اوقات علائم چشم از جمله حساسیت به نور و صدا همراه با سردرد شما است.

خستگی

احساس خستگی یک علامت نه چندان واضح آنفولانزا است. احساس ناخوشایند به طور کلی می تواند نشانه بسیاری از شرایط باشد. این احساس خستگی ممکن است سریع به وجود بیاید و غلبه بر آنها دشوار باشد.

آنفلوانزا یک ویروس جدی است که هر ساله منجر به بسیاری از بیماری ها می شود. لازم نیست جوان باشید یا سیستم ایمنی بدن را به خطر بیاندازید تا به شدت از عفونت بیمار شوید. افراد سالم می توانند از آنفولانزا مریض شوند و آن را در دوستان و خانواده گسترش دهند.

در برخی موارد ، آنفولانزا حتی می تواند کشنده باشد. مرگ و میر ناشی از آنفولانزا بیشتر در افراد 65 سال و بالاتر دیده می شود ولی  در کودکان و بزرگسالان هم مشاهده می شود.

جلوگیری از آنفولانزا

بهترین و کارآمدترین روش برای جلوگیری از آنفولانزا و جلوگیری از شیوع آن ، واکسیناسیون است. واکسن آنفولانزا به صورت تزریقی در دسترس است. هرچه افراد نسبت به آنفولانزا واکسینه شوند ، شیوع آنفلوآنزا کمتر خواهد بود. واکسیناسیون همچنین می تواند به کوتاه شدن مدت زمان بیمار بودن شما کمک کند و می تواند علائم را کاهش دهد.

چه مدت آنفولانزا طول می کشد؟

بیشتر افراد حدود یک هفته از آنفولانزا بهبود می یابند. اما ممکن است چند روز دیگر طول بکشد تا شما به حالت عادی خود بازگردید. چند روز پس از فروکش کردن علائم آنفلوانزا ، خسته کننده نیست.

مهم است که از مدرسه یا محل کار خود ذور باشید و در خانه بمانید تا حداقل 24 ساعت از تب شما بگذرد. اگر آنفلوانزا دارید ، یک روز قبل از بروز علائم مسری و بعد از آن پنج تا هفت روز واگیردار است .

درمان آنفولانزا

بیشتر موارد آنفولانزا به اندازه کافی خفیف است که شما می توانید خود را در خانه بدون داروهای تجویز شده درمان کنید.

مهم است که وقتی در اولین بار علائم آنفلوانزا را مشاهده می کنید ، در خانه بمانید و از تماس با افراد دیگر خودداری کنید.

به مقدار زیاد مایعات بنوشید. این شامل آب ، سوپ و نوشیدنی های کم شکر است.

علائمی مانند سردرد و تب را با داروهای OTC درمان کنید.

برای جلوگیری از انتشار ویروس به سایر سطوح یا سایر افراد خانه خود ، دستان خود را بشویید.

سرفه ها و عطسه های خود را با دستمال بپوشانید. بلافاصله آن دستمال را دور بیندازید.

اگر علائم بدتر شد ، با پزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است داروی ضد ویروسی تجویز کنند. هرچه زودتر این دارو را مصرف کنید ، موثرتر است. باید از 48 ساعت بعد از شروع علائم ، درمان را شروع کنید.

اگر در معرض خطر عوارض ناشی از آنفولانزا هستید به محض بروز علائم با پزشک خود تماس بگیرید . این گروه های پرخطر شامل موارد زیر است:

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف

زنان بعد از زایمان یا  باردار هستند ،که حداکثر دو هفته است

افرادی که حداقل 65 سال سن دارند

کودکان زیر 5 سال (به ویژه ، افراد زیر 2 سال)

افرادی که در مراکز مراقبت مزمن یا خانه های سالمندان زندگی می کنند

افرادی که دارای بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی یا ریوی هستند

پزشک ممکن است بلافاصله آزمایش ویروس آنفولانزا را انجام دهد. همچنین ممکن است آنها برای جلوگیری از عوارض دارویی ضد ویروسی تجویز کنند.

در ضمن استراحت زیادی داشته باشید. بدن شما به سختی در برابر ویروس آنفولانزا می جنگد ، بنابراین باید زمان برای بهبود به او بدهید. در خانه بمانید تا بهتر شوید. با تب به سر کار یا مدرسه نروید.

همچنین باید مایعات زیادی بنوشید. آب ، آب میوه ،  سوپ می تواند به شما در درمان کمک کند. مایعات گرم مانند سوپ و چای مزایای دیگری در تسکین درد ناشی از گلودرد است.

سرماخوردگی و آنفولانزا علائم متداول دارند. افراد مبتلا به هر دو بیماری اغلب تجربه می کنند:

آبریزش بینی

عطسه

درد بدن

خستگی عمومی و کوفتگی

به عنوان یک قاعده ، علائم آنفولانزا شدیدتر از علائم سرماخوردگی است.

تفاوت بارز دیگر این دو در مورد جدی بودن آنها است. سرماخوردگی به ندرت باعث ایجاد شرایط یا مشکلات سلامتی دیگر می شود. اما آنفولانزا می تواند منجر به عفونت های سینوسی و گوش ، ذات الریه و سپسیس یا همان عفونت خون شود .

برای تعیین اینکه علائم شما از سرماخوردگی است یا از آنفولانزا ، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما آزمایشاتی را انجام می دهد که می تواند در تعیین علائم بیماری موثر باشد.

اگر پزشک سرماخوردگی شما را تشخیص دهد ، فقط باید علائم خود را درمان کنید تا زمانی که ویروس مسیر خود را طی نکرده باشد. این درمان ها می تواند شامل استفاده از داروها  و استراحت زیادی باشد.

مصرف زودهنگام داروی آنفولانزا در چرخه ویروس ممکن است به کاهش شدت بیماری کمک کند و مدت بیمار بودن را کوتاه کند. استراحت و هیدراتاسیون نیز برای مبتلایان به آنفولانزا مفید است. تقریباً مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا فقط به زمان نیاز دارد تا بتواند از بدن خارج شود.

علائم آنفولانزا چیست؟

تب

آنفولانزا تقریباً همیشه باعث افزایش دمای بدن شما می شود . این نیز به عنوان تب شناخته می شود. بیشتر تب های مربوط به آنفولانزا از تب کم درجه در حدود 100 درجه فارنهایت (37.8 درجه سانتیگراد) تا 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) است.

اگرچه نگران کننده است ، برای کودکان خردسال میزان تب بالاتر از بزرگسالان نیست. اگر گمان می کنید فرزند شما به آنفولانزا مبتلا شده است ، به پزشک خود مراجعه کنید.

ممکن است هنگامی که درجه حرارت بالا دارید ، احساس تب کنید. علائم این بیماری با وجود درجه حرارت زیاد بدن ، لرز ، عرق یا سرماخوردگی است. بیشتر تب ها کمتر از یک هفته طول می کشد ، معمولاً حدود سه تا چهار روز.

سرفه کردن

سرفه خشک و مداوم با آنفولانزا شایع است. سرفه ممکن است بدتر شود ، ناراحت کننده و دردناک شود. همچنین ممکن است در این مدت تنگی نفس یا ناراحتی در قفسه سینه را تجربه کنید. بسیاری از سرفه های مرتبط با آنفولانزا می توانند حدود دو هفته ادامه داشته باشند.

دردهای عضلانی

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید