این دختر لیسانس مترجمی زبان دارد عاشق فوتبال است. او در سابقه اش خودکشی و بیماری اختلال دو قطبی دیده می شود. با این وجود خواهرش می گوید پس از بازداشت سال 97 خیلی ناراحت و گوشه‌گیر شده ‏بود و تغییر رفتار در او مشهود بوده است. خصوصا اینکه در دادگاه از کسی شنیده بود باید 6 ماهی زندانی شود.

سلام نو – سرویس اجتماعی: سه چهار روز پیش بود که خبر خودسوزی یک خانم مقابل یکی از واحدهای قضایی تهران روی خروجی خبرگزاری های مختلف قرار گرفت. اما حالا گفته می شود آن خانم یک هوادار دو آتشه فوتبال بوده که امکان حضور در ورزشگاه را نیافته و همین امر کار او را به جاهای باریک رسانده است.

به گزارش سلام نو، پس از انتشار خبر خودسوزی رسانه ها به نقل از یک منبع آگاه در دادگستری نوشتند: این فرد در اسفندماه سال ۹۷ و در حالیکه پوشش نامناسب داشته است، با مامورین نیروی انتظامی درگیر می‌شود و به آن‌ها توهین می‌کند که مستندات لازم در همین رابطه از ناحیه مامورین تهیه و به دادسرای تهران تحویل می‌شود. بر همین اساس برای متهم مورد اشاره با عنوان جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به مامورین پرونده قضائی تشکیل شده است که نامبرده از همان زمان تاکنون با صدور قرار تامین آزاد بوده و امروز به دادگاه مراجعه می‌نماید.

به نظر می رسد این روایت خیلی درست نباشد چرا که آن طور که خواهرش می گوید همه چیز از یک بازی فوتبال شروع شده است. این دختر که هنوز نامش هم برای مردم مشخص نیست برای دیدن بازی فوتبال استقلال و العین به ‏استادیوم آزادی رفته بود که آن‌جا توسط ماموران بازداشت شده است.

خواهر این فرد با اشاره به جزئیات این اتفاق به شهروند گفته است: هفته آخر اسفندماه سال ۹۷ بود. بازی استقلال تهران و العین. خواهرم برای دیدن بازی به تهران ‏آمد. لباس مبدل هم پوشیده بود. کلاه‌گیس آبی و یک پالتوی بلند. وقتی ماموران قصد بازرسی ‏بدنی او را برای ورود به استادیوم داشتند، او به آنها می‌گوید که دختر است تا به او دست نزنند. ما ‏خانواده مذهبی هستیم. همانجا هم ماموران او را بازداشت می‌کنند. چهارشنبه بود که ما به ‏دادسرای ارشاد رفتیم. بازپرس وثیقه 50‌میلیون تومانی تعیین کرد. اما این پول نقد را همراه ‏نداشتیم. فردای آن روز یعنی پنجشنبه پول را به حساب واریز کردیم. اما کار از کار گذشته بود و ‏خواهرم تا روز شنبه در زندان بود. ‏

این دختر لیسانس مترجمی زبان دارد عاشق فوتبال است. او در سابقه اش خودکشی و بیماری اختلال دو قطبی دیده می شود. با این وجود خواهرش می گوید پس از بازداشت سال 97 خیلی ناراحت و گوشه‌گیر شده ‏بود و تغییر رفتار در او مشهود بوده است. خصوصا اینکه در دادگاه از کسی شنیده بود باید 6 ماهی زندانی شود.

این دختر هم اکنون و پس از خودسوزی حال خوشی ندارد. دکتر مصطفی ده مرده‌ئی، رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری در رابطه با آخرین وضعیت او می گوید:  بیمار خانمی ۲۹ ساله است که به‌دلیل سوختگی شدید ناشی از بنزین با ۹۰ درصد سوختگی درجه سه در بیمارستان بستری شده و در حال حاضر با کمک دستگاه تنفس می‌کند و در آی سی یو تحت درمان است؛ اما درباره سایر جزئیات پرونده وی مجاز به ارائه اطلاعات نیستیم.

برخلاف تصور این خبر آن طور که باید و شاید واکنش ها را برانگیخته نکرده و هنوز خبر این خودسوزی به بسیاری از مردم نرسیده است. اگرچه در توئیتر کاربران فضای مجازی نسبت به این اتفاق واکنش هایی داشته اند. مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی کشورمان در انتقاد از وضعیت پیش آمده برای این دختر در اینستاگرام شخصی خود نوشت: همان‌گونه در گذشته‌های نه‌چندان دور، اعمال زور برای برداشتن حجاب به ضرب چماق و یا عدم حق انتخاب برای رفتن دخترانمان به مکتب و مدرسه، باعث تعجب ما و سرزنش طرز تفکر شنیع و قرون وسطایی گذشتگان‌مان شده است!! بدون شک امروز هم خودسوزی دختری که دلیل کارش تمدید حکم بازداشتش به اتهام تلاش برای دیدن یک مسابقه فوتبال بوده، برای آیندگان غیرقابل درک است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید