طی 2ماه تیر و مرداد 98  حدود هزار و ۵٢ گردشگر خارجی وارد سمنان شده و از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری این استان دیدن کردند.

به گزارش سلام نو، مهدی جمال روز سه‌شنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان سمنان، در سالن غدیر استانداری افزود: میزان بازدید گردشگران خارجی از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ٢٨٩ هزار و ٩۴٩ گردشگر در ۲ ماه تیر و مرداد ۹۸ از جاذبه‌های استان سمنان بازدید کردند، اظهار داشت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان در تیر و مرداد امسال در مقایسه با سال قبل ٢٣ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۲ ماه گذشته از فصل تابستان ۹۸، ١٢٠ هزار مسافر در استان سمنان اقامت کردند و در این مدت، ٨۴ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان انجام شد.

جمال با اشاره به افتتاح هشتاد و یکمین اقامتگاه بوم گردی استان سمنان در هفته دولت، گفت: در مجموع ظرفیت اقامتی اقامتگاه های استان سمنان، یک هزار و ۵٧۵ نفر وظرفیت اقامتی هتل های استان نیز یک هزار و ۵١٧ نفر است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی عشایر ایل سنگسر در آبان ماه امسال، گفت: این جشنواره بهترین فرصت برای معرفی استان سمنان است.

**خدمات سفر دائمی ارائه شود

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری سمنان گفت: استان سمنان دارای موقعیت راهبردی است و خدمات سفر در استان باید دایمی باشد.

منوچهر فخری افزود: باید در ورودی و خروجی شهرهای استان سمنان نمایشگاه‌های دایمی و بستری برای ایجاد انگیزه اقامت مسافران فراهم شود.

وی ابراز داشت: استان سمنان گنج پنهان و دارای ظرفیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری است.

**طرح ساب موثر در رونق صنعت گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این جلسه در خصوص طرح ساب یا سفرهای ارزان و برنامه ریزی شده، گفت: این طرح در مقصد سازی استان سمنان موثر است.

حمیدرضا دوست محمدی افزود: در این طرح ، بسته سفرهای ارزان قیمت یک تا ۲ روزه به گردشگران ارایه می شود.

**افزایش ۵۱ درصدی اقامت مسافران در سمنان

فرماندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه میزان اقامت مسافران در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۵١ درصد افزایش یافته است، افزود:  در این مدت ٩٣ هزار و ٣٨٢ نفر در مرکز استان اقامت داشتند.

سیدعباس دانایی اظهار داشت: هموطنان از استان خوزستان بیشترین اقامت را در مرکز استان داشته اند.

در نشست ستاد هماهنگی سفر استان سمنان درباره موضوعاتی مانند تجمیع انتشارات اعضای خدمات سفر در قالب یک مجموعه انتشاراتی توسط دبیر ستاد خدمات سفر، جانمایی پایگاه‌های اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهرستان‌ها و شهرداری‌ها، ساماندهی مکان‌های بهداشتی بوستان‌ها توسط شهرداری‌ها، فعال بودن کمیته ارزیابی و عملکرد ستاد تسهیلات خدمات سفر در طول ایام سال، رفع نقاط حادثه خیز توسط کمیته حمل و نقل، معرفی مراکز اسکان اضطراری با شماره تماس توسط اداره آموزش و پرورش استان، ساماندهی نمازخانه های بین راهی توسط اداره تبلیغات اسلامی استان سمنان، همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان در ساماندهی و راه اندازی کاروانسراها و سایر بناهای تاریخی بحث و تبادل نظر شد.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید