برای سوالات فرزندتان که وارد مرحله بلوغ شده است آماده باشید. بهتر است کودک شما احساس راحتی کند تا هنگام سؤال از تغییرات بدن خود به شما مراجعه کند و سردرگم نشود و یا به افراد نا آگاه مراجعه نکند. اگر  فرزندان شما کمی خجالتی هستند، بحث را در گفتگو با آنها مطرح کنید تا بدانند که شما برای کمک به آنها آنجا هستید.

زیاده روی نکنید!

لازم نیست درس زیست شناسی انسانی یا دوره کامل بیولوژی را برای آنها تدریس کنید و یا خصوصیات استثنایی انسان ها را  به آنها ارائه دهید؛ فقط از تجربیات بلوغ خود استفاده کنید تا به فرزندتان توصیه های لازم را بدهید.

وسایل بهداشت شخصی او را تهیه کنید

هنگامی که برای اولین بار متوجه علائم بلوغ  فرزندتان شدید، وسایل بهداشت شخصی مورد نیاز او را تهیه کنید. وسایل زنانه مناسب را برای اولین پریود دختران بخرید. در مورد نیازهای بلوغ فرزند پسر خود آماده باشید تا برای بوی بدن مردانه اش ضد عرق بخرید یا پمادهای مخصوص برای آکنه و جوش های صورتش تهیه کنید.

با آنها صادق باشید

وقتی صحبت از رشد جنسی می شود، هنگام پاسخ دادن به سوالات، رو راست و صادق باشید. ممکن است فرزند شما از خواب هایی که به رطوبت اول صبح منجر می شوند عصبی باشد؛ این اصلا اشکالی ندارد؛ شما باید با یک جواب مناسب آماده باشید تا با هر تغییر و تحول، ذهن آنها را تسلی بخشید.

منتظر سوالات غیر منتظره باشید

هنگام بلوغ فرزندتان منتظر سوالات غیر منتظره باشید. اغلب اوقات، فرزندان در زمان های نامناسب سوالاتی در مورد بلوغ از والدین خود می پرسند و به نظر والدین در بدترین زمان ممکن آن سوالات را پرسیده اند مثل: زمان آماده کردن شام یا هنگام خوردنصبحانه در صبح و در مقابل همه اعضای خانواده.

اگر فرزندتان نزد شما آمد، بدانید که موضوع برای خیلی آنها مهم است. وقت بگذارید؛ فوراً به نگرانی های آنها رسیدگی کنید. اگر در شوک هستید، یک دقیقه فکر کنید تا خود را جمع و جور کنید و بعد پاسخ بدهید.

برای او وقت بگذارید

حتی اگر یک گپ سریع دارید، بنشینید و به آن ها گوش دهید. حتی اگر کار دارید یا وقت ندارید راهنمایی های لازم را به آنها بدهید و یا در اولین فرصت که هردو شما وقت دارید تمام سوالات آنها را پاسخ دهید تا از بودن با شما در صورت نیاز اطمینان پیدا کنند.

نگرانی های او را بیشتر نکنید

مکالمه را بیش از حد ضروری دنبال نکنید. شما نمی خواهید فرزند تان  را در تمام مدت وقت مدرسه با نگرانی های بی ربط رها کنید و یا به مدت دو روز در مورد چیزی که کاملاً طبیعی است، اخم کند و حوصله نداشته باشد. شما فقط می خواهید از نگرانی های او بکاهید و در مسیر رشد و بزرگ شدن به او کمک کنید تا یک زن یا مرد عاقل و بالغ باشد و در آینده همراه و همگام با شما قدم بردارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید