اغلب افراد پیاده روی را بیشتر یک تفریح ​​میدانند تا ورزش و معتقدند که پیاده روی  در مقایسه با "ورزش واقعی" برای سلامتی مفید نیست. این افراد فراموش کرده اند که ورزش فقط اندازه گیری میزان تعریق نیست. پیاده روی اگر به عنوان یک برنامه تناسب اندام گنجانده شود، می تواند قلب شما را پمپاژ کند، ماهیچه ها را به کار اندازد، و چربی سوزی کند. یعنی تمام چیزهایی که یک تمرین واقعی به دنبال دستیابی به آن است.

در اینجا  دلایلی وجود دارد، که پیاده روی را یک ورزش واقعی معرفی میکند.

مزایای قلبی و عروقی قدم زدن سریع ضربان قلب شما را تا حدی شدت می بخشد که برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است. ، سرعت بالا جایی است که شما قادر به صحبت کردن هستید، اما نمیتوانید آواز بخوانید.  نبض شما در این زمان باید بین 50 تا 70 درصد از حداکثر ضربان قلب شما (MHR) باشد. برای دستیابی به نتابج بهتر، روزانه حداقل 30  دقیقه ورزش با سرعت متوسط ​​داشته باشید.  لازم نیست یکباره انجام دهید. شما می توانیدآن را به جلسات حداقل 10 دقیقه ای  تقسیم کنید. همچنین می توانید ، تمرین 20 دقیقه قدم زدن سریع را امتحان کنید.

برای گرم کردن یک یا سه دقیقه با سرعت کم شروع کنید.

به مدت 20 دقیقه 50 تا 70 درصد از MHR خود را افزایش دهید.

برای خنک شدن، یک تا سه دقیقه با سرعت بسیار کمی حرکت کنید.

تناسب اندام هوازی  قدم زدن با سرعتی بالامی تواند تناسب اندام هوازی  را بهبود بخشد. با انجام این کار به مدت 30 دقیقه،  حداقل سه تا چهار روز در هفته ، می توانید ظرفیت ریه های خود را افزایش داده و انتقال اکسیژن به جریان خون را بهبود ببخشید. شما می توانید با قدم زدن سریعتر، افزایش شیب تردمیل،  قدم زدن در تپه ها یا ترکیب قدم زدن با فواصل کوتاه  دویدن ، به این سرعت برسید. این تمرین پیاده روی هوازی را امتحان کنید.

به مدت پنج دقیقه با سرعت کم شروع کنید.

به مدت 30 تا 50 دقیقه 70 تا 80 درصد از MHR خود را افزایش دهید.

باکم کردن سرعت به مدت پنج دقیقه  بدن خود را خنک کنید.

کنترل وزن یکی از مزایای پیاده روی معمولی این است که می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند یا حتی در ترکیب با یک رژیم غذایی کم کالری، اثربخشی بیشتری داشته باشد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط را ​​در هفته توصیه می کنند.  برای حفظ وزن خود، در هفته 75 دقیقه ورزش شدید انجام دهید. در حالی که 45 دقیقه پیاده روی سریع می تواند بدن شما را برای  سوزاندن چربی های ذخیره شده آماده کند. در پایان، مهم این است که با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که کالری بیشتری نسبت به مصرف خود می سوزانید و با خیال راحت این کار را ادامه  دهید. این تمرین پیاده روی چربی سوز را امتحان کنید

10 دقیقه با سرعت آسان تا متوسط ​​شروع کنید.

به مدت 30 تا 60 دقیقه 60 تا 70 درصد از MHR خود را افزایش دهید.

با سرعت 5 تا 10 دقیقه خنک کنید.

عضلات و مفاصل قدم زدن سریع باعث می شود عضلات و مفاصل شما تقویت شده، انعطاف پذیری و قدرت بدنی  شما بهبود یابد. پیاده روی منظم به خصوص در صورت داشتن اضافه وزن یا آرتروز مفید است. قدم زدن با سرعت کمتر ، فشار روی زانو، مچ پا ، باسن و کمر را به حداقل می رساند. اگر چه فواید قلبی و عروقی ناشی از پیاده روی سریع وجود ندارد، پیاده روی با شدت کم می تواند خراب شدن مفاصل را کند کرده و در صورت تداوم وضعیت روحی و انرژی شما را بهبود بخشد. همچنین شواهدی وجود دارد که می تواند سلامت متابولیک شما را بهبود بخشد. دو دقیقه پیاده روی با شدت کم درهر 20 دقیقه یک بار، قند خون  افراد چاق را نسبت به افرادی که نشسته اند و یا ایستاده بودند، بهبود می بخشد.

همین مزایا را می توان برای کارمندان اداری که بیشتر روز خود را پشت میز می گذرانند، افزایش داد. چند ساعت پیاده روی می تواند بدون در نظر گرفتن سن یا وضعیت سلامتی، میتواند سلامت شما را بهبود بخشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید