برای افرادی که از لنز های تماسی استفاده می کنند، بیرون بودن در طول تابستان می تواند سخت باشد. قرارگیری در مدت طولانی در مقابل نور آفتاب، باد و گردوخاک باعث می شود تا چشمانتان آخر روز قرمز و خسته  به نظر برسد و دچار سوزش شود. در ادامه نکاتی برای افرادی که از لنز های تماسی در تابستان استفاده می کنن، ارائه می شود.

نکاتی برای افرادی که از لنز های تماسی در تابستان استفاده می کنند

برای افرادی که از لنز های تماسی استفاده می کنند، بیرون بودن در طول تابستان می تواند سخت باشد. قرارگیری در مدت طولانی در مقابل نور آفتاب، باد و گردوخاک باعث می شود تا چشمانتان آخر روز قرمز و خسته  به نظر برسد و دچار سوزش شود. در ادامه نکاتی برای افرادی که از لنز های تماسی در تابستان استفاده می کنن، ارائه می شود.

از عینک آفتابی استفاده کنید

استفاده از عینک آفتابی یک موضوع عادی است. با این حال، شاید در خارج از خانه با دیدن افراد زیادی که بدون عینک آفتابی به اینطرف و آن طرف می روند، کمی متعجبتان کند. عینک آفتابی علاوه بر اینکه موجب آسایش و راحتی چشم می شود، در برابر اشعه ماوراء  بنفش آفتاب محافظت می کند.

دلیل دیگری که استفاده از عینک آفتابی را برای افرادی که از لنز استفاده می کنند توصیه می کند، جلوگیری از خشکی چشم در برابر باد است.

از لنز های تماسی که مخصوص اشعه ماوراء بنفش هستند، استفاده کنید

برخی از لنز ها دارای رنگ های ضد ماوراء بنفش هستند. اما این لنز های جایگزین مناسبی برای عینک های آفتابی با شکست نور بالا نیستند، ولی تا حدودی از این اشعه جلوگیری می کنند. همچنین ترکیب این لنز ها با عینک های آفتابی، باعث می شود تا دولایه از چشمانتان در مقابل اشعه محافظت شود.

لنز های یک بار مصرف هم امتحان کنید

با قرارگیری در معرض نور آفتاب و باد، لنز ها بعد از مدتی به جای اینکه باعث دید بهتر و واضح تر باشند، موجب سوزش و قرمزی بیشتری می شوند. اگر روزانه چندین بار احساس سوزش و ناراحتی در چشمتان دارید، از پزشک خود بپرسید که می توان از لنز های یکبار مصرف استفاده کرد یا نه.

4.گاهی اوقات از عینک هم استفاده کنید

گاهی اوقات وقتی از فردی می پرسید که از عینک استفاده می کنند، احساس می کنند که به آنها توهین شده است.«کی، من؟ عینک استفاده کنم؟» اما، اگر روزانه از لنز های تماسی استفاده می کنید، گاهی اوقات چند بار در طول هفته به چشمانتان استراحت دهید.

لنزهای تماسی کاربرد پزشکی دارد و توسط متخصص تجویز می شود. اما، این لنز ها هم از جنس پلاستیک هستند. اگر به صورت روزانه از این لنز ها استفاده می کنید، ممکن است نحوه ی عملکرد سلولی چشمانتان را تحت تاثیر قرار دهد.

هنگام خواب لنز ها را بردارید

بعد از یک روز کاری در تابستان، هرگز بدون خارج کردن لنز از چمتان نخوابید. خواب به همراه لنز ها احتمال ابتلا به عفونت های چشمی را تا 15 درصد افزایش می دهد. این درصد هم با توجه به عوامل محیطی مثل گرد و خاک می تواند افزایش یابد.

با لنزهایتان شنا نکنید

زمانی که از لنز استفاده می کنید بهتر است تا از استخر های کلر دار دوری کنید، چرا که بهترین محیط را برای رشد آکانتامبا است که باعث ایجاد عفونت های چشمی است. به علاوه باید از حمام های گرم نیز اجتناب کرد.

قطره های مرطوب کننده ی چشم را فراموش نکنید

در روز های تابستان که به صورت طولانی مدت از لنز ها استفاده می کنید، توجه داشته باشید که حداقل دوبار در طول روز از قطره های مرطوب کننده چشم استفاده کنید. لنز های تماسی برای پوشش بهتر مستلزم قطره های بسیار تمیز هستند. لایه ی نازک آبی که چشمتان را پوشش می دهد نمی تواند چشم را از هوای آلوده ی بیرون محافظت کند و نیازمند یک کمکی است.

سخن آخر

اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات هستید، برنامه معاینه چشمتان را قبل از آن تنظیم کنید تا بتوانید لنز های تماسی  مناسب چشمان خود را تهیه کنید. عینک آفتابی و عینک طبی خود را فراموش نکنید!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید