سال ۲۰۱۸ برای شرکت های فضایی خصوصی و دولتی مملو بود از دستاوردهای کوچک و بزرگ و مثمر ثمرکه به نتیجه نشست.

به گزارش سلام نو ، این تصویر که در تاریخ ۲۳ می سال ۲۰۱۸ و توسط کاوشگر Juno ناسا گرفته شده و رنگ های آن مقداری بهبود داده شده اند گرداب ها و ابرهای در هم پیجیده و آبرنگی شکلی را نشان می دهد که جونو در نیم کره شمالی مشتری ثبت کرده است.

تصویر سلفی کاوشگر کنجکاوی روی مریخ را می بینید که این ربات را در منطقه ای به نام Vera Rubin Ridge نشان می دهد؛ منطقه ای که کنجکاوی چند ماه گذشته را به تحقیق و بررسی در آن پرداخته. گفتنی است این عکس موزاییکی با کمک ده ها تصویری تهیه شده که در تاریخ ۲۳ ژانویه توسط کنجکاوری به زمین مخابره گردیده و نهایتا در تاریخ ۳۱ ژانویه منتشر شده اند.

این تصویر که در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ گرفته شده خوشه ای دایره ای از ستاره ها با نام NGC 1898 را نشان می دهد که تلسکوپ فضایی هابل با استفاده از سیستم موسوم به Advanced Camera for Surveys و همچنین دوربین قدرتمند Wide Field Camera 3 آن را ثبت  کرده است.

این تصویر که در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ ثبت شده منطقه ای در کهکشان راه شیری به نام Cat's Paw Nebula (سحابی پنجه گربه)  را نشان می دهد که محل شکل گیری انبوهی از ستاره های جدید است. علت نام گذاری هم این است که محدوده یاد شده بسیار شبیه به پنجه گربه است. برای تهیه این تصویر دیتای به دست آمده از سیستم های دوربین IRAC و MIPS روی تلسکوپ فضایی Spitzer با یکدیگر تلفیق شده اند.

تشعشعات رادیو اکتیو و بادهای اختری ایجاد شده از ستاره ای غول پیکر به نام Herschel 36 را می بینید که راه خود را از میان غبارهای موجود در صفحات پرده مانند زادگاه ستاره ای Lagoon Nebula به بیرون پیدا کرده اند. این منطقه ۴۰۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد و ناسا موفق شده این تصویر را در تاریخ ۲۶ ام سپتامبر امسال ثبت نماید.

تصویری که می بینید در اصل یک رندر گرافیکی است که توسط بنیاد علوم ملی آمریکا از نمای احتمالی نخستین ستاره های عالم هستی ساخته است. در این تصویر ستاره آبی رنگ و غول پیکری را می بینید که در انبوه گاز و غبار نهفته شده و پس زمینه آن را امواج مایکروویو کیهانی پوشانده اند. محققان اخیرا با اندازه گیری سطح تاریکی پس زمینه امواج مایکروویو کیهانی به وجود این ستاره های آبی رنگ پی برده اند.

تصویری تلفیقی را می بینید که از ۹ فریم ساخته شده و ایستگاه فضایی بین المللی را در حین عبور از مقابل خورشید با سرعت حدودی ۵ مایل بر ثانیه نشان می دهد. این تصاویر از منطقه Suffolk ویرجینیا و در ۷ اکتبر سال ۲۰۱۸ ثبت شده اند.

نمایی از فالکون ۹ اسپیس ایکس را حین خروج از جو زمین می بینید که برای تحویل دادن آذوقه عازم ایستگاه فضایی بین المللی می شود. این عکس در تاریخ ۲۹ ژوئن سال ۲۰۱۸ از پایگاه کیپ کاناورال کالیفرنیا گرفته شده است.

تابستان مریخ که فرا می رسد تپه های روی این سیاه عاری از یخ میشوند اما نواحی خاصی از آنها که همچنان زیر سایه باشند تکه هایی از یخ را روی خود دارند. این عکس که در ۲۶ سپتامبر امسال گرفته شده چنین صحنه ای را به تصویر می کشد.

در این تصویر ترکیبی که توسط کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا گرفته شده مرکز کهکشان راه شیری در سمت چپ و مشتری به شکل یک نقطه روشن در مرکز تصویر راست دیده می شود. این تصویر در ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ گرفته شده.

این تصویر که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده خط توفان را در نخستین ساعات روز در منطقه هاوایی آمریکا نشان میدهد و توسط ریکی آرنولد از فضانوردان مستقر در آن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده.

رنگ نارنجی که در تصویر می بینید و زمین را در بر گرفته پدیده ایست که در اثر برخورد پرتوهای فرابنفش با مولکول های موجود در جو رخ می دهد و نواری از نور را می سازد که به ارتفاع ۵۰ تا ۴۰۰ مایلی از زمین می رسد. این تصویر نیز از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است./دیجیاتو

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید