استفاده از سرکه سیب و چای سبز را متوقف کنید. روغن سیاه دانه مورد جدیدی برای کاهش وزن است.افرادی که به دنبال یک راه حل سریع برای کاهش وزن هستند، اغلب مایل به انتخاب گزینه های مختلفی از مخلوط چای مخصوص گرفته تا مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری سرکه سیب هستند، با این حال، جدیدترین مکمل که با سرعت بخار وزن را کاهش می دهد، روغن دانه سیاه است. 

روغن سیاه دانه چیست؟

روغن سیاه دانه از دانه های ریز سیاه  دانه تهیه می شود که به دانه های نیگل نیز معروف است. روغن گرفته شده از این دانه ها بیشتر از خود دانه ها استفاده می شود. با این حال، هر دو مزایایی دارند. مزه دانه ها کمی تلخ است، بنابراین روغن که طعم تند یا فلفلی دارد، مورد توجه بسیاری از افراد است. دانه های نیگل دارای کاربردهای دارویی زیادی هستند.

دانه های این گیاه در جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه و خاور دور به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است و تصور می شود مزایایی از جمله خاصیت ضد میکروبی، آنتی اکسیدان، ضد التهاب، ضد تومور، ضد چاقی و همچنین مناسب سلامت تنفسی دارد. اما مزایای کاهش وزن روغن سیاه دانه اخیراً بیشتر مور توجه قرار گرفته است.

آیا روغن سیاه دانه می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

افرادی که از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن استفاده می کنند، توانایی های کوچک کردن اندازه دور کمر این  مکمل را تا دو ویژگی اصلی مطرح می کنند: اولین ویژگی، برخی تحقیقات حاکی از آن است که روغن سیاه دانه ممکن است به کنترل، تولید و مدیریت انسولین کمک کند. روغن سیاه دانه باعث ترمیم جزئی تدریجی سلولهای بتا لوزالمعده، افزایش غلظت سرم انسولین کاهشی و کاهش سرم گلوکز می شود.

سطح مناسب انسولین اشتها را کنترل و به کاهش وزن کمک می کند. دومین مورد ادعایی روغن سیاه دانه نسبت به کاهش وزن، کاهش التهاب است. یک آنتی اکسیدان بنام تیموکینون در روغن دانه سیاه ممکن است به کاهش التهاب یا تورم در بدن کمک کند .تعداد مطالعاتی که مزایای کاهش وزن روغن سیاه را بررسی کرده اند اندک است، اما هرچه مشهورتر بشود، تحقیقات بیشتری نیز انجام می شود.  اگر به دنبال استفاده از روغن سیاه دانه برای کاهش وزن هستید، برخی از مطالعات نتایج امیدوارکننده را نشان می دهد.

چگونه روغن دانه سیاه را برای کاهش وزن مصرف کنم؟

روغن سیاه دانه مانند هر روغن دیگری، یک مکمل ژل نرم یا یک مکمل مایع در دسترس است. می توانید آن را در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و یا ویتامین فروشی ها پیدا کنید. مانند بیشتر مکمل ها، سازمان غذا و دارو (FDA) تولید روغن سیاه دانه را کنترل نمی کند.  رعایت ایمنی های مورد نیاز سازمان غذا و دارو به خود سازنده بستگی دارد،  سازمان غذا و دارو در صورت مشاهده ادعاهایی که صحیح نیستند یا شاید استانداردهای ایمنی را برآورده نکنند می تواند محصول را کنترل کند.

به طور خلاصه ، شما نمی توانید مطمئن باشید که روغن  از بذر اصلی دانه تهیه شده است، مگر اینکه از یک برند معتبر خریداری کنید.  سازمان غذا و دارو، همچنین دوز توصیه شده روزانه یا دوز پیشنهادی را ارائه نمی دهد. شما می توانید دوز 500 میلی گرم دو بار در روز مصرف کنید، و تحقیقات نشان می دهد که بعید است عوارض جانبی خطرناکی را تجربه کنید. حتی شاید مصرف مقدار دو گرم در روز بی خطر باشد، اما برای بهترین نتیجه با دوز پایین شروع کنید و اگر می توانید آن را تحمل کنید به تدریج مقدار مصرف را افزایش دهید.

قبل از مصرف مکمل حتماً با پزشک خود مشورت کنید. برخی از ترکیبات فعال موجود در روغن سیاه دانه می توانند با داروهای تجویزی اختلال ایجاد کنند. با اینکه در زمینه اثرات کاهش وزن سیاه دانه مطالعات اندک است ولی  استفاده از روغن  سیاه دانه برای دیافت دیگر خواص آن ضررندارد. در هر صورت، اگر خواهان کاهش وزن هستید، در وهله اول رژیم غذاییتان راتغییر دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید