مرکبات با وجود داشتن ویتامین C باعث می شوند که نوزاد بی قرار شود و حتی دانه های قرمز رنگی روی پوست نوزاد به وجود آید و بهتر است مصرف آن ها در دوران شیردهی کم شود.

قهوه

قهوه، چای و نوشابه‌های کولادار به دلیل داشتن کافئین باعث می شوند که نوزاد بی قرار و بی خواب شود و مادر نوزاد برای شیردهی از مصرف این نوشیدنی های کافئین دار پرهیز کند.

شکلات

۳۰ گرم شکلات تلخ دارای ۵تا ۳۵میلی گرم کافئین است و مادری که نوزاد دارد باید میزان مصرف شکلات خود را به حداقل برساند.

بروکلی خام

یکی از مواد غذایی که مادر نوزاد نباید مصرف کند بروکلی خام است. بروکلی و حتی گل کلم از سبزی های نفاخ هستند که باعث می شوند نوزاد بی قرار شده و دل دردهای کولیکی بگیرد. به همین دلیل بهتر است که مادر نوزاد کلم بروکلی خام میل نکند و انواع بخارپز را در حجم کم مصرف کند.

سیر

بررسی ها نشان داده اند خوردن سیر باعث تغییر طعم شیر مادر می شود و ممکن است نوزاد از خوردن شیر امتناع کند. توصیه می شود مادر نوزاد نه تنها سیر بلکه تمام غذاهایی که با سیر یا پودر آن تهیه شده اند را مصرف نکند و حتی بهتر است مصرف پیاز هم در دوران شیردهی کمتر شود.

مرکبات

مرکبات با وجود داشتن ویتامین C باعث می شوند که نوزاد بی قرار شود و حتی دانه های قرمز رنگی روی پوست نوزاد به وجود آید و بهتر است مصرف آن ها در دوران شیردهی کم شود.

آلو

آلو ملین است به همین دلیل بهتر است که مادر نوزاد این میوه را مرتب در برنامه غذایی روزانه شان نداشته باشند.

غذاهای تند و ادویه دار

خوردن غذاهای تند و ادویه دار باعث می شوند که طعم شیر تغییر پیدا کند و کودک را بی قرار می کند. برای طعم دار کردن غذا می توان از آبلیمو استفاده کرد.

بادام زمینی

بادام زمینی آلرژی زا است به همین دلیل توصیه می شود در برنامه غذایی مادر نوزاد بادام زمینی وجود نداشته باشد زیرا ترکیب آلرژن موجود در آن ممکن است برای نوزاد ایجاد حساسیت کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید