علاوه بر فعالیت داشتن، هیدراته ماندن و چک کردن سطح گلوکوز خون و داشتن وعده های غذایی مناسب که برای مدت طولانی دیابت را از شما دور کند مهم است.

مطالعات اخیر نشان می دهد که مصرف گردو سرشار از آنتی اکسیدان است و ریسک ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 را تا دو برابر کاهش می دهد. برای بیماران دیابتی رژیم غذایی ایده آل بین 1200-1600 کالری را در روز دارد. پزشکان پیشنهاد می کنند، دیابتی ها باید کربوهیدرات های خوب، چربی ها و پروتئین های سالم بخورند ولی مصرف پروتئین ها باید برای آنها کم باشد.

دانه و آجیل

پس از گردو یک ابرغذای جدید برای دور ماندن از دیابت آجیل است و وقت آن است که آجیل و دانه های ابرقهرمان دیگر را نیز ببینید و بشناسید. آنها اثرات محافظتی برای افراد مبتلا به دیابت دارند. تخم کتان، انواع بادام ، بادام زمینی ، دانه کدو تنبل ، آجیل ماکادمیا، پسته ، بادام زمینی ، تخم شربتی، و... بهترین آجیل و دانه برای بیماران دیابتی هستند که به تنظیم سطح  قند خون در بدن کمک می کنند.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا است. تخم مرغ کلسترول خوبی دارد، همچنین لیپوپروتئین با چگالی بالا (HD) نامیده می شود که برای سلامت قلب مفید است. مطالعات نشان داده اند که  این ماده مفید حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد. همچنین تخم مرغ، موجب احساس سیری و بهبود سطح قند خون می شود.

زردچوبه

زردچوبه دارای ماده ای فعال زرد رنگی است که موجب بهبود قند خون، افزایش سلامت قلب و عروق و محافظت در برابر بیماری های کلیوی می شود.

ماهی قزل آلا وحشی و اسیدهای چرب امگا 3

ماهی قزل الا منبعی عالی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای دیابت خوب است. بیماران اصولاً نیازمند چربی هایی خوب در رژیم غذاییشان هستند تا التهاب و خطر انسداد شریان قلب را که در بیماران دیابتی شایع است کاهش دهند.

سیر

هرگز اثرات بی نهایت سیر را فراموش نکنید و آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید. سیر فشار خون و قند خون را در بیماران دیابتی تنظیم می کند و در کل سیر گیاهی با مزایای بسیار برای سلامتی است.

دارچین

دارچین یک آنتی اکسیدان قوی است، و مانند یک داروی هیپوگلیسمیک کار می کند. افراد باید مصرف کاسیک دارچین را که انواع ضعیف و حاوی کومارین است،کاهش دهند.  این نوع در بسیاری از فروشگاههای مواد غذایی در دسترس است. اگر این نوع بیش از حد مصرف شود، می تواند عوارض جانبی به همراه داشته باشد. به جای این نوع سیلان را که کومارین کمتری دارد مصرف کنید.

سیب

همان طور که مطمئنا می دانید سیب شما را از دکتر رفتن بی نیاز می کند. به غیر از تأثیر وسیعی که سیب بر سلامت کلی بدن دارد، قند طبیعی موجود دراین میوه تاثیر نسبتا کم در سطح انسولین و قند خون در بدن دارد و می توانید در حد تعادل از آن استفاده کنید.

هوویج

بیماران دیابتی می توانند هویج را با وجود عطر و طعم شیرین در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. این میوه خوشرنگ می تواند به مدیریت سطح گلوکز خون بدن کمک کند. آب هویج هنوز هم ممکن است کمی قند بالاتری داشته باشد پس بهتر است از خود میوه بیشتر استفاده شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی قند و کربوهیدرات است، که سطح قند خون را تنظیم می کند. گوجه فرنگی کامل دارای کربوهیدرات های پایین است. این میوه حداقل تاثیر بر قند خون  را دارد و  مصرف آن برای دیابتی ها بی خطر است. اطمینان حاصل کنید که خود میوه را مصرف می کنید نه آب میوه.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید