گفتنی است عدم درمان به موقع یبوست خود می‌تواند سبب بروز هموروئید و یا سایر بیماریهای دستگاه گوارش شود بنابراین درمان به موقع و لازم برای یبوست بسیار حائز اهمیت می باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که یکی از مهمترین دلایل ابتلا به یبوست نداشتن فعالیت بدنی مناسب و کافی می‌باشد بنابراین بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که انجام برخی از حرکات های ورزشی خود تاثیر بسزایی در درمان یبوست دارد از این رو در ادامه به برخی از حرکات ورزشی مناسب برای درمان این عارضه اشاره می‌کنیم.

آنچه مسلم است یکی از ورزش های مناسب برای درمان یبوست انجام حرکات یوگا است چرا که این ورزش با دو روش متفاوت، یبوست را از بین می برد به گونه ای که در مرحله اول باعث کاهش چشمگیر استرس می شود که این خود می تواند عاملی تاثیرگذار برای درمان یبوست باشد چراکه بنا به اظهار نظر پزشکان استرس خود نقش بسزایی در ابتلا به این بیماری دارد و از سوی دیگر نیز باعث تقویت سیستم عصبی سمپاتیک می شود که این نیز می تواند باعث درمان یبوست شود.

بدیهی است پیاده روی و یا طناب زدن نیز خود می‌توانند در زمره دیگر از ورزش های مناسب برای درمان یبوست محسوب شود  چرا که داشتن فعالیت خود می تواند باعث افزایش فعالیت دستگاه گوارش شود هر چند در این مجال باید متذکر شد که انجام برخی از ورزش های سنگین مانند وزنه برداری و مواردی از این دست خود می تواند در ابتلا به یبوست نیز موثر باشد بنابراین فرد مبتلا به یبوست باید ورزشهای مناسبی را نیز انجام دهد.

در پایان باید خاطرنشان کرد که انجام  برخی از حرکات کششی نیز در درمان  یبوست بسیار موثر خواهد بود هرچند توصیه می شود قبل از انجام هرگونه فعالیت ورزشی با پزشک متخصص مشورت شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید