سرماخوردگی در تابستان را به راحتی می توان با استفاده از روش های  سنتی درمان کرد.

گفتنی است که بنا به اظهار نظر پزشکان مهمترین عامل ابتلا به سرماخوردگی در تابستان به دلیل آنتروویروس ایجاد می شوند ، چرا که این عفونت ،زمانی رخ می دهد که شما با یک فرد یا جسم آلوده تماس داشته باشید و یا زمانی که آب مصرفی ویروس داشته باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت که مصرف سرکه سیب می تواند تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی های تابستانه داشته باشد برای استفاده از این روش باید سرکه سیب را با کمی آب مخلوط کرد و آن را مصرف کرد همچنین برای تغییر مزه آن می توان به این محلول مقدار کمی عسل اضافه کرد چرا که عسل نیز در درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. از این رو برای دستیابی به درمان مطلوب باید روزانه یک لیوان از این نوشیدنی تا زمان بهبودی کامل مصرف کرد.

بدیهی است که استفاده از قرص ها و یا مکمل های ویتامین c نیز نقش به سزایی در درمان سرماخوردگی های فصل تابستان دارد چرا که همان گونه که می دانیم ویتامین c خود مانع اصلی برای ابتلا و یا همچنین درمان سرماخوردگی می باشد بنابراین توصیه می شود تا زمان بهبودی کامل روزانه یک قرص ویتامین c مصرف شود.

باید یاد آور شد که مصرف زنجبیل نیز خود تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی های فصل تابستان دارد برای استفاده از زنجبیل باید مقدار کمی از زنجبیل تازه را به همراه آب جوش و مقدار کمی عسل مخلوط کرد و پس از گذشت چند دقیقه آن را میل نمود  از این رو توصیه می شود برای دستیابی به نتیجه مطلوب روزانه دو فنجان از این دمنوش را مصرف کرد.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که استفاده از سرخارگل نیز می تواند در درمان سرماخوردگی های فصل تابستان بسیار موثر واقع شود برای استفاده از این روش باید ۹۰۰ گرم از این گیاه را طی دو روز مصرف کرد تا از این طریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به درمان موثر دست یافت.

جالب است بدانیم که استفاده از زردچوبه نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در درمان سرماخوردگی های تابستانه داشته باشد برای این منظور می توان مقدار کمی زردچوبه را به شیر گرم اضافه کرد و روزانه یک فنجان از این شیر گرم استفاده کرد تا بدین طریق در کوتاه ترین زمان ممکن سرماخوردگی درمان شود.

استفاده از بخور  اکالیپتوس نیز یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای درمان سرماخوردگی فصل تابستان می‌باشد برای استفاده از این روش باید چند قطره اکالیپتوس  را در مقداری آب در حال جوش اضافه کرد و سپس به مدت ۷ الی ۸ دقیقه در این بخور استشمام کرد هر چند در این فرصت باید متذکر شد که برای این منظور می توان از روغن درخت چای، روغن آویشن و یا روغن نعناع نیز  استفاده کرد.

یکی دیگر از روش‌های درمان سرماخوردگی تابستانه استفاده از پیاز قرمز و عسل می باشد برای این منظور باید پیاز را پوست کرد و بعد آن را برش داد و سپس مقدار کمی  عسل را در درون آن ریخت و پس از گذشت ۱۲ ساعت شربت به دست آمده از این طریق را میل کرد چرا که پیاز خود خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار بالایی دارد همچنین عسل نیز برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید می باشد.

در خاتمه باید متذکر شد که استفاده از دمنوش دارچین نیز می‌تواند روش درمانی موثری برای سرماخوردگی تابستانه باشد و برای این منظور باید مقداری دارچین و میخک را در یک لیوان آب جوش قرار داد و سپس با گذشت زمانی به نسبت کوتاه از این دمنوش استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید