اتریوم دیگر ارز دیجیتال هم که پیش بینی می شد تا 600 دلار رشد کند این روزها با قیمتی معادل 198 دلار در حال معامله است. آن طور که در تحلیل ها قابل دریافت است اخبار منفی و اقدامات دولت آمریکا باعث شده تا ارز دیجیتال با افت قابل توجهی همراه باشد.

سلام نو – سرویس اقتصادی: پدیده بیت کوین که تقریبا از دو سال قبل مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته علی رغم پیش بینی ها این روزها در حال کاهش ارزش است. هرچند در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد رشد بیت کوین بوده ایم و به گفته شمار زیادی از کارشناسان این روند صعودی در بدبینانه ترین حالت تا پایان سال میلادی ادامه خواهد داشت.

به گزارش سلام نو، چند روز پیش دونالد ترامپ در توییتر شخصی خود به شدیدترین شکل ممکن نسبت به ارزهای دیجیتال انتقاد کرده و آنها را ناپایدار و در نتیجه خطرناک خوانده بود. بیش از همه نوک پیکان انتقادات ترامپ نسبت به ارز دیجیتالی است که فیس بوک در پی ایجاد آن است. به گفته ترامپ ارزدیجیتال مثل پول واقعی قابل ردیابی نیست و می تواند بسترساز قاچاق مواد مخدر و فساد اقتصادی باشد.

برایان آرمسترانگ؛ مدیرعامل کوین بیس در تحلیل جالبی انتقادات ترامپ از بیت کوین را نشانه ظرفیت های موجود در ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین دانست. او اظهار کرده زمانی که ترامپ مجاب شده تا آشکارا انتقادات تندی را متوجه بیت کوین کند این امر نشان از آن دارد که بیت کوین هیچ گونه وابستگی به قدرت های سیاسی و اقتصادی به قدرت های جهانی ندارد.

بازار بیت کوین خیلی زود نسبت به این گفته های رئیس جمهور ایالات متحده واکنش نشان داد و با کاهش ده درصدی مواجه شد. بیت کوین که پیش تر از این در تحلیل ها احتمال رسیدن به 20 هزار دلار هم داشته است فعلا در کمتر از ده هزار دلار آرام گرفته است. برای کاربران ایرانی با توجه به کاهش قابل توجه قیمت دلار ارز دیجیتال افت ارزش بیشتری نیز داشته است.

اتریوم دیگر ارز دیجیتال هم که پیش بینی می شد تا 600 دلار رشد کند این روزها با قیمتی معادل 198 دلار در حال معامله است. آن طور که در تحلیل ها قابل دریافت است اخبار منفی و اقدامات دولت آمریکا باعث شده تا ارز دیجیتال با افت قابل توجهی همراه باشد. هرچند دست آخر با حمایت برخی معامله گران از این سطح، در نهایت قیمت بیت کوین حدود یک درصد تقویت شد.

در طول 24 ساعت بیش از ۷۰ میلیارد دلار ارز دیجیتالی در دنیا خرید و فروش می شود که 66 درصد معاملات در بازار ارز دیجیتال مربوط به بیت کوین است. پیش بینی آینده این بازار کار بسیار دشواری است. به طور مثال تام لی مدیر و رییس تحقیقاتی شرکت فاندسترت پیش بینی رسیدن بیت کوین به 25 هزار دلار تا پایان سال 2018 را داشته بود. این درحالی است که بیت کوین برخلاف انتظارها با سقوط آزاد مواجه شد. با این همه  گمانه زنی ها درباره آینده ارز دیجیتال و به ویژه بیت کوین متفاوت است. برآیند نظرات درباره بیت کوین مثبت است و کفه خوشبینی ها نسبت به این ارز دیجیتال سنگینی می کند.

در تولید بیت کوین محدودیت وجود دارد و تنها 21 میلیون عدد از این ارز قابل تولید است. برآورد شده است که تقریبا تمام بیت کوین ها تا حدود سال ۲۱۴۰ استخراج خواهند شد. میزان معاملات بیت کوین در این سالها بیشتر شده و بعید نیست تا سال های آینده بساط پول های کاغذی برچیده شود.

میثم رادپور، کارشناس اقتصادی در این رابطه در گفت و گویی که چندی پیش با سلام نو داشت، اظهار کرد: در رابطه با ارز دیجیتال باید تاکید کرد فناوری بلاکچین بسیار مهم است. از زمانی که این ارز متولد شده تاکنون تعداد ارزها بسیار نوسانی بوده است. دلیل این امر شاید این باشد که از این ارزها به عنوان وسیله سرمایه گذاری استفاده شده است . با این حال ممکن است در آینده به سطحی از ثبات برسند که به عنوان ابزار پرداخت بتوان از آن استفاده کرد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید