رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اظهار کرد: بر این باورم که مادورو در طول زمان در حال منزوی شدن است. کشورهایی چون چین او را پشت سر می‌گذارند و روسیه دیگر کاری به او ندارد.

به گزارش سلام نو، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در گفت‌وگویی با تلویزیون نیوزمکس درباره وضعیت وخیم کشورش صحبت کرد و گفت: امروز با مداخله در ونزوئلا روبرو هستیم که در آن حضور مقام‌هایی از وزارت خانه‌های اطلاعات و ضد اطلاعات کوبا دیده می‌شود. آنها گارد ملی کشور ما را سرکوب می‌کنند و ترس و نگرانی را در میان مقام‌ها و شهروندان ونزوئلایی می‌گسترانند. آنها به دنبال ابقای دیکتاتوری و مادورو هستند.

گوآیدو همچنین اضافه کرد، در دوران ریاست جمهوری نیکولاس مادورو، ونزوئلا روزانه و در ازای حمایت، به کوبا ۱۰۰ هزار بشکه نفت مجانی می‌دهد. ما این اقدامات را متوقف کردیم و از اتحادمان با آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آن تشکر می‌کنیم. ما می‌توانیم این تأمین مجانی نفت به کوبا را متوقف کنیم.

گوآیدو ۳۵ ساله همچنین گفت، بر این باور است که رژیم مادورو در حال از دست دادن حمایت چین و روسیه است و تنها به کوبا به عنوان بازیکن بین المللی حامی دولت سوسیالیسم و افراد نزدیک به خودش متکی است. بر این باورم که مادورو در طول زمان در حال منزوی شدن است. کشورهایی چون چین او را پشت سر می‌گذارند و روسیه دیگر کاری به او ندارد. حمایت قاطعی که مادورو امروزه در اختیار دارد، از جانب کوبایی است که مقام‌های نظامی‌اش به داخل کشور رخنه کرده‌اند./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید