ناصرخان تقوایی فیلسوف سینمای ایران، خالق آثاری چون دایی جان ناپلئون، ناخدا خورشید، ای ایران، کاغذ بی خط و...تولدتون مبارک<br/>جمله ای از شما که باید با طلا نوشت:(هنرپیشه کوچک داریم ولی نقش کوچک نداریم) خیلی برای سینما و سینماگران دل سوزاندی ولی هیچ مسئولی برای کار نکردن شما دل نسوزاند.<br/> <br/>سلامت و تندرست باشید.

زادروز ناصر تقوایی

پرویز پرستویی در صفحه شخصی خود با انتشار ویدیویی برای زادروز ناصر تقوایی، یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران نوشت:

امروز

نوزدهم تیرماه زادروز ناصرخان تقوایی

کارگردان بنام و برگزیده کار سینمای ایران است.

کاش در کارنامه بازیگریم یک سکانس در کارهای شما بازی می کردم. ولی خوشحالم که شب و روزهای زیادی پای صحبت های شما نشستم و خیلی چیزها آموختم. ولی حیف که در خصوص شما مسئولین چه جفاها که نکردند...

سالهاست در حسرت آثار جدیدی از شما هستیم.

ناصرخان تقوایی فیلسوف سینمای ایران، خالق آثاری چون دایی جان ناپلئون، ناخدا خورشید، ای ایران، کاغذ بی خط و...تولدتون مبارک

جمله ای از شما که باید با طلا نوشت:(هنرپیشه کوچک داریم ولی نقش کوچک نداریم) خیلی برای سینما و سینماگران دل سوزاندی ولی هیچ مسئولی برای کار نکردن شما دل نسوزاند.

سلامت و تندرست باشید.

چهره های جوانِ یک شبه بازیگر و کارگردان

صفحه سینما آنلاین در صفحه شخصی خود با انتشار تصویر سه تن از بازیگران جوان ایرانی این متن را منتشر کرد:

چهره های جوانی که در یک شب بازیگر و کارگردان می شوند.

آفتاب یزد نوشت:

محسن افشانی فیلم «پینت بال» می سازد، سحر قریشی ملودرام اجتماعی می سازد، ترلان پروانه کارگاه آموزش بازیگری را برگزار می کند و...به این نام ها توجه کنید و ببینید که در بین همه این نام ها ویژگی هایی مشترک است. از جمله این ویژگی ها این است که زمان زیادی از ورود آن ها به سینما نمی گذرد، هیچ یک کارنامه پُر و پیمانی ندارند و سومین ویژگی عدم دانش هنری این افراد به ویژه برای کارگردانی است.

برگردیم به دهه های چهل، پنجاه، شصت و هفتاد. زمانی که سینمای ایران کارگردان هایی صاحب سبک داشت. آنها برتولت برشت خواندند و فیلم های فیلمسازان بزرگ سینمای جهان را دیدند و به جایگاهی مهم رسیدند. شاید هم در دوره ای که خبری از ناصر تقوایی ها نیست، طبیعی باشد منتظر فیلمسازان باشیم که نامشان آمد!

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید