فشارخون بالا یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. افرادی که فشارخون بالا دارند با مراجعه به پزشک متخصص باید از داروهای شیمیایی برای درمان فشارخون استفاده کنند تا این بیماری کنترل شود.

بیماری فشارخون را قاتل بی صدا نامیده اند و علت آن هم به خاطر این است که علامت و نشانه هایی ندارد.

برخی از افراد از مصرف داروهای شیمیایی برای درمان فشارخون بالای خود پرهیز می کنند و از داروهای گیاهی استفاده می کنند. در این مطلب به دارچین و دانه کتان به عنوان  داروهای گیاهی برای درمان فشارخون بالا اشاره می کنیم.

درمان فشارخون بالا در افراد با مصرف دارچین

دارچین یکی از داروهای گیاهی برای درمان فشارخون بالا است. برخی از پژوهش ها نشان می دهد که مصرف کردن دارچین می تواند فشارخون افراد را که به دلیل افزایش قند خون است کاهش دهد. افرادی که از دارچین به عنوان دارو استفاده می کنند باید تحت نظر پزشک این کار را انجام دهند به این خاطر که ممکن است با داروهای دیگری مانند: وارفارین، آسپرین، فلوکستین، پلاویکس، استامینوفن، سیتریزین و … که مصرف می کنند تداخل دارویی داشته باشد.

درمان فشار خون بالا در افراد با مصرف دانه کتان

دانه کتان یکی از داروهای گیاهی برای درمان فشارخون بالا است. دانه کتان دارای مقادیر خوبی از اسیدهای چرب امگا۳است و کاهش دهنده مشکلات قلبی و عروقی در افراد است.

افرادی که دانه کتان مصرف می کنند می توانند تحمل بیشتری در برابر گلوکز بدن داشته باشند و باعث افزایش تأثیر انسولین در بدن می شود.

برای مصرف دانه کتان می توان از روغن این دانه که دارای مقادیر زیادی اسید چرب امگا۳است استفاده کرد و یا مکمل هایی که پزشک متخصص برای افراد تجویز می کند و دارای روغن کتان است می تواند مفید باشد.

نکته ای که وجود دارد این است افرادی که دارای مشکلات هورمونی هستند نباید از روغن دانه کتان استفاده کنند زیرا تعادل هورمون استروژن را در بدن تحت تأثیر قرار می دهد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید