۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 22070471

پیاز تنها در آشپزی کاربرد ندارد بلکه می توان  از آن برای زیبایی و یا خانه داری استفاده کرد.

گفتنی است از بین بردن زنگ زدگی چاقو را می توان یکی از کاربردهای پیاز می باشد برای این منظور باید با استفاده از چاقو چند بار پیاز را برش داد تا زنگ زدگی چاقو از بین برود.

بدیهی است که درمان خون مردگی و یا نیش زنبور از دیگر کاربردهای جالب پیاز می باشد برای این منظور باید برای مدت چند ساعت پیاز را بر روی محل مورد نظر با استفاده از باند بست و سپس محل نیش زده و یا خونمردگی را با عسل به طور کامل ماساژ داد تا از این طریق خون مردگی و نیش زنبور نیز از بین برود.

شایان ذکر است که از بین بردن بوی بد رنگ نیز یکی دیگر از کاربردهای متفاوت پیاز می باشد چرا که همان گونه که می دانیم بوی رنگ خود می تواند برای سلامت ریه بسیار مضر باشد بنابراین برای از بین بردن آن می توان از چند تکه پیاز پوست کنده شده استفاده کرد.

از بین بردن رنگ زرد لباس های کتان که بر اثر استفاده بیش از اندازه اتو ایجاد می شود را نیز می توان در زمره دیگر کاربردهای جالب پیاز عنوان کرد برای استفاده از این منظور می‌توان پیاز را به دو نیم تقسیم کرد و سپس آن را برای مدت کوتاهی بر روی لکه زرد لباس کتان مالید تا از این طریق در کوتاه ترین زمان ممکن لکه زرد لباس از بین برود.

جالب است بدانیم که درمان گلو درد یکی دیگر از کاربردهای متفاوت استفاده از پیاز می باشد برای استفاده از این روش می‌توان پیاز را در مقداری آب به نقطه جوش رساند و سپس در صورت تمایل با مقداری کمی عسل آن را میل کرد چرا که همان گونه که می‌دانیم پیاز خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار بالایی دارد.

در پایان باید خاطرنشان کرد که با استفاده از پیاز می توان آکنه را نیز به سرعت درمان  کرد چرا که پیاز از خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی برخوردار است از این رو استفاده از ماسک پیاز برای درمان آکنه بسیار مناسب و تاثیرگذار می باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید