کاردار سفارت آمریکا در دوحه افزود: روابط میان واشنگتن و دوحه "کارآمد، موثر و در جنبه‌های متنوعی" است./

به گزارش سلام نو، ویلیام گرانت، کاردار سفارت آمریکا در دوحه در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در دوحه تاکید کرد: در جریان سفر تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به واشنگتن و دیدار وی با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دو طرف به بررسی توسعه روابط اقتصادی و امنیتی میان دو کشور خواهند پرداخت و پیش‌بینی می‌شود که چندین توافقنامه جدید امضا شود.

گرانت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اینکه آیا دو طرف در جریان این دیدار موضوعاتی همچون محاصره قطر توسط برخی از کشورهای عربی را مورد بررسی قرار خواهند داد یا خیر، گفت همانطور که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هنگام سفرش به قطر در ژانویه گذشته تاکید کرده بود که بحران در روابط برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس طولانی شده است؛ آمریکا بر این باور است که این نزاع‌ها باید حل شود، زیرا که این امر به نفع کشورهای منطقه و همچنین آمریکا خواهد بود.

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: اخبار جدید و قابل توجهی در راه است.

در همین راستا، خبرگزاری رسمی قطر اعلام کرد که امیر این کشور طی سفری رسمی روز دوشنبه با ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد.

امیر قطر و رئیس جمهوری آمریکا در جریان این دیدار به بررسی توسعه همکاری راهبردی میان دوحه و واشنگتن در زمینه‌های مختلف و تبادل دیدگاه‌ها درخصوص مهمترین تحولات منطقه و جهان خواهند پرداخت.

سفر رسمی امیر قطر به واشنگتن که از روز دوشنبه (هشتم ژوئیه) آغاز خواهد شد، شامل دیدار با مسوولان برجسته دولت آمریکا و اعضای کنگره خواهد بود و در جریان این سفر همچنین تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های دفاعی، انرژی، سرمایه‌گذاری و حمل و نقل هوایی امضا خواهد شد.

کاردار سفارت آمریکا در دوحه طی کنفرانس مطبوعاتی خود تصریح کرد: روابط میان واشنگتن و دوحه "کارآمد، موثر و در جنبه‌های متنوعی" است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سفرهای امیر قطر به آمریکا به دو طرف در تعیین دستورکارهای همکاری کمک می‌کند.

کاخ سفید اول ماه ژوئن اعلام کرده بود که ترامپ نهم ژوئیه (۱۸ تیر ماه) با امیر قطر دیدار خواهد کرد و در جریان این دیدار دو طرف تحکیم روابط امنیتی و اقتصادی عمیق میان دو کشور و نیز تحولات منطقه‌ای، هماهنگی امنیتی و مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم را به بحث و گفتگو می‌گذارند.

امیر قطر در آوریل ۲۰۱۸ به واشنگتن سفر کرده بود و در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرد و در جریان این دیدار رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که کشورش با دوحه روابط متمایز ی دارد./ایسنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید