غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تبیین شرایط موجود کشور گفت: فرای اصلاح‌طلب و اصولگرا است و ما باید بتوانیم بستر حضور تمام کسانی که دل در گرو توسعه ایران را دارند در انتخابات مهیا ‌کنیم تا شاهد انتخاباتی پر شور باشیم.

سلام نو – سرویس سیاسی: بحث انتخابات مجلس به تدریج در حال داغ شدن است. حداد عادل در پاسخ به اعتراض یک مادر شهید می‌گوید که باید اعتراضش را پای صندوق رای بگوید و محسن صفایی فراهانی هم می‌گوید که حاضر نیست در انتخابات 98 بین بد و بدتر رای بدهد. رفت و آمدها شروع شده و مذاکرات پشت پرده در جریان است. باهنر با شورای وحدت و جمنا دنبال ائتلاف اصولگرایان است و پایداری باز هم بر طبل جدایی می‌کوبد.

اصلاح‌طلبان انگار نه انگار! نه جلسات شورای عالی را برگزار می‌کنند، نه به فکر عملکرد فراکسیون امید و نه حتی حاضرند جای عارف را با کس دیگری عوض کنند.

در این شرایط حرف و حدیث بسیاری گفته می‌شود. کار به جایی رسید که بخشی از بدنه رای جدی اصلاح‌طلبان می‌گویند دیگر قصد شرکت در انتخابات را ندارند و بخشی دیگر هم می‌گویند حتی اگر در انتخابات شرکت کنند دیگر به لیست اصلاح‌طلبان رای نمی‌دهند.

غلامرضا انصاری، عضو ارشد حزب اتحاد ملت و عضو دوره پیش شورای شهر تهران معتقد است با وجود تمام این مشکلات اگر برخی موارد و پیش نیازها محقق شود می‌توان شاهد انتخاباتی پرشور بود .

او به خرداد 76 اشاره می‌کند و این که تنها یک روزنه باعث شد تا حماسه دوم خرداد شکل بگیرد و تمام تهدیدهای موجود تبدیل به فرصت شد و فضای کشور تغییر کرد.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با سلام نو با بیان این که برای بحث درباره انتخابات مجلس باید به چند مسئله دقت کرد گفت: در گام نخست باید دانست که قدرت و نقش نهاد انتخابی در کشور ما چیزی بین 20 تا 25 درصد است ،ودرهمین حالت دولت دچارکوتوله پروری ومجلس هم سرگرم روزمره داری گردیده،و بخش قابل توجهی از کارها خارج از این دایره صورت می‌گیرد و ما باید توجه کنیم که هر ارزیابی که می‌خواهیم بکنیم باید با توجه به این مسئله باشد.

او در ادامه گفت: نکته دوم این است که نباید نقش شورای نگهبان را در وضعیت فعلی نادیده گرفت. در همه جای دنیا وقتی قانونی تصویب می‌شود بعد از یک دوره زمانی که قانون اجرایی می‌شود متخصصان برای بازبینی و اصلاح آن اقدام می‌کنند. در طول 20 سال گذشته ما شاهد رشد پوپولیسم، فرصت طلبی، ظاهرسازی و تظاهر بودیم که خروجی شیوه نظارت فعلی است.

این عضو سابق شورای شهر با تاکید نقش‌های نهادهای مردمی در نظارت بر فرآیند انتخابات می‌گوید: مشخصا به هر میزانی که ما نظارت را از نهادهای مدنی و مردمی بگیریم و به نهادهای دولت و حکومتی واگذار کنیم به همان میزان امکان نظارت عامه را کاهش می‌دهیم و می‌بینیم در این وضعیت دولت و مجلس به علت اینکه عموم کسانی که از فیلتر نظارت استصوابی گذشته‌اند به دنبال منافع شخصی، محلی وباندی هستند، دچار ناکارآمدی می‌شوند.

او در ادامه می‌گوید: در نتیجه ما باید نظارت را از نهادهای رسمی مثل شورای نگهبان بگیریم و به نهادهای مدنی، احزاب قدرتمند و مطبوعات آزاد واگذار کنیم تا ساختار در بخش اجرایی و تقنینی به مرور اصلاح شود. این نظارت همگانی می‌تواند هم‌چون شمشیری بران روی سر کارگزاران ومسئولین باشد.

انصاری در ادامه به شرایط خاص ایران نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: که ما امروز شرایطی را داریم که در یک جنگ تمام عیار اعلام نشده قرار داریم و محاصره آمریکا امروز از همیشه هولناک‌تر است. در چنین شرایطی به همبستگی ملی و هم‌دلی تمام کسانی که دغدغه ایران دارند نیاز است و باید تلاش درجهت یک آشتی ملی سامان یابد، تا هر کس توان خدمت به ملت را دارد وارد صحنه شود، توانی که بلقوه در ایرانیان داخل و خارج کشور وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه باید بستر حضور تمام ایران دوستان در انتخابات را فراهم کرد گفت: من فکر می‌کنم بحث انتخابات امروز فرای اصلاح‌طلب و اصولگرا است و ما باید بتوانیم بستر حضور تمام کسانی که دل در گرو توسعه ایران را دارند در انتخابات مهیا ‌کنیم تا شاهد انتخاباتی پر شور باشیم.

انصاری همبستگی و توانمندی را در ذات ایرانیان می‌داند تاکید می‌کند: اگر روزنه‌ای باز شود ما می‌توانیم این توانمندی را به عرصه ظهور برسانیم. اگر خرداد 76 را به خاطر بیاورید با یک روزنه تمام تهدیدات تبدیل به فرصت شد و ما شاهد رشد اقتصاد، افزایش نشاط اجتماعی و فعال شدن فضای سیاسی بودیم.راههای امتحان شده قبلی ناکارآمدوفاقدظرفیت ایجادموج مشارکت هست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید