برخورد اول با دیگران، تجربه ای برای همه افراد است که گاهی برای برخی از افراد رضایت بخش است و برای برخی دیگر رضایت بخش نیست.

همیشه توصیه می شود که برخورد اول با دیگران مهم است به همین خاطر افراد باید تمام تلاش خود را کنند تا بهترین کارها و رفتارها را در برخورد اول با دیگران داشته باشند چون این برخورد در خاطره افراد مقابل ثبت خواهد شد.

در برخورد اول با دیگران باید برخی از اصول و قوانین را رعایت کرد تا بتوان شخصیت خوبی داشت و جذاب به نظر رسید. هنگامی که افراد برای مصاحبه شغلی اقدام می کنند یا قرار است قرارداد مهمی منعقد کنند یا در جلسه ای حضور داشته باشند و به سخنرانی بپردازند و یا حتی هنگام خواستگاری و...تجربه برخوردهای اول به وجود می آیند.

برخی از روش ها برای جذاب به نظر رسیدن در برخورد اول با دیگران وجود دارند که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم و در مطالب بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

گشاده رو بودن

عقیده بوثمن در خصوص جذاب به نظر رسیدن در برخورد اول با دیگران این است که شما علاوه بر چهره ای گشاده باید برخورد صمیمانه ای داشته باشید.

بوثمن درباره‌ی زبان بدن می‌گوید: «باید قلب‌تان را مستقیما به سمت شخص مقابل‌تان نشانه‌ بروید. قلب‌تان را با دست‌ها یا بازوهای‌تان نپوشانید. اگر کت پوشیده‌اید، حتما پیش از ملاقات، دکمه‌های آن را باز کنید.»داشتن برخوردی مثبت نیز به همان اندازه اهمیت دارد. بوثمن می‌گوید: «هنگامی که با طرف مقابل‌تان سلام و احوال‌پرسی می‌کنید، خودتان نیز باید این حس مثبت را احساس کنید و نسبت به آن آگاه باشید.»

برقرار کردن ارتباط چشمی

از دیگر روش های جذاب به نظر رسیدن در برخورد اول با دیگران این است که ارتباط چشمی برقرار کنید.

بوثمن می گوید شما باید اولین فردی باشید که ارتباط چشمی را آغاز می کند و باید اجازه دهید که چشم های شما برخورد مثبت شما را منعکس کنند.

وی معتقد است که اگر در برقرار کردن ارتباط چشمی، احساس راحتی نمی کنید و معذب هستید باید برای عادت به آن، این کار را انجام دهید.

«هنگام تماشای تلویزیون، به رنگ چشم افرادِ روی صفحه توجه کنید و آن رنگ‌ها را در ذهن‌تان نام ببرید. روز بعد، همین‌ کار را در مورد افرادی که ملاقات می‌کنید، تکرار کنید.»

حتما باید گاهی ارتباط چشمی را قطع کنید و به جای دیگری نگاه کنید.

«کارول کینسی گومَن»، نویسنده و سخنران مشهور، در وب‌سایتِ «فوربس» (Forbes) می‌نویسد: «ارتباط چشمیِ طولانی ممکن است به نظر طرف مقابل بی‌ادبانه یا حتی ترسناک باشد.»

بدرخشید

سومین روش برای جذاب به نظر رسیدن در برخورد اول با دیگران این است که بدرخشید.

بوثمن توصیه می کنند که اولین کسی باشید که لبخند می زند و با این کار به دیگران این پیام را می دهید که فردی صادق و صمیمی هستید.

تحقیقات نشان داده است که در موقعیت های شاد وقتی کسی را ملاقات می کنید، با لبخند زدن باعث می شوید که او شما را به خاطر بسپارد.

سلام کردن

هنگامی که فرد یا افرادی را می بینید سلام کنید و پس از «سلام و علیک» باید طوری به نظر برسید که از آشنایی با آن فرد یا افراد خوشحال شده اید. دست خود را دراز کنید و حتما محکم با فرد یا افراد دست بدهید؛ زیرا تأثیر مثبتی به جا می گذارد.

بوثمن می گوید که می توان از روش «دست دادن بی دست» استفاده کرد. به این صورت که هر کاری را هنگام دست دادن با یک نفر انجام می دهید، تکرار کنید. قلب خود را به سمت آن ها نشانه بگیرید و سلام کنید و لبخند بزنید اما دست تان را دراز نکنید.

خم شدن

هنگام برخورد اول با دیگران نیازی نیست که به طور کامل به سمت فرد مقابل خود خم شوید.

بوثمن توصیه می کند که « تمایلی تقریباً نامحسوس و رو به جلو» داشته باشید تا نشان دهید که به صحبت های طرف مقابل خود علاقه مند هستید.

برخورد اول با دیگران، تجربه ای برای همه افراد است که گاهی برای برخی از افراد رضایت بخش است و برای برخی دیگر رضایت بخش نیست.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید