کرم دور چشم می تواند برای سلامت پوست اطراف چشم بسیار حائز اهمیت باشد که بسیاری از متخصصان زیبایی بر این باور هستند که عدم استفاده از کرم های دور چشم خود عاملی برای افزایش چین و چروک اطراف چشم می باشد‌.

گفتنی است پوست اطرف چشم یکی از حساس ترین قسمت های بدن است و معمولا روی تمام محصولات و کرم های مختلف نوشته شده که در زیر چشم استفاده نشود.

یکی از نکات اصلی برای خرید کرم دور چشم موارد مصرف آن می باشد بدین معنا که پایه هفتم در نظر داشت که گره پشتش به چه منظوری خریداری می شود.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که کرم دور چشم برای هر رده سنی متفاوت می باشد بدین معنا که افراد مسن به دلیل داشتن چین و چروک و پف دور چشم باید از کرم های دور چشم بسیار قوی تری استفاده کنند. اما این در حالی است استفاده از کرم دور چشم یک ضرورت به شمار می آید.

بدیهی است که استفاده از کرم دور چشم تنها مخصوص افراد میان سال و یا مسن نیست بلکه بهتر است افراد از جوانی اقدام به مصرف کرم دور چشم کنند چرا که با انجام این کار روند پیری پوست اطراف چشم به تأخیر خواهد افتاد.

کرم دور چشم مناسب برای افراد سی تا چهل سال

مصرف کرم دور چشم برای افراد بالای سی سال ضروری بوده و معمولا کرم هایی با فرمولاسیون قوی تر توصیه می شود. کرم های مناسب برای این دسته افراد معمولا باید حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها باشد.

کرم دور چشم مخصوص افراد چهل سال به بالا

افراد در این سن بهتر است از کرم های حاوی رتینول و هیالورونیک استفاده کنند. در واقع رتینول موجود در این کرم ها خطوط ریز دور چشم و رنگ پوست را بهبود قابل توجهی می بخشد. هیالورونیک اسید موجود در کرم دور چشم موجب حفظ رطوبت پوست اطراف چشم می گردد. کرم هایی نیز در بازار موجود هستند که حاوی فاکتورهای رشد بوده و در تولد دوباره پوست بسیار مفید واقع می شوند. این دسته از کرم های حاوی فاکتور رشد اساس گیاهی داشته و به طور مصنوعی تولید می شوند.

همان گونه که می دانیم طی چند سال اخیر شاهد به بازار آمدن برخی از کرم های بوتاکس مخصوصا اطراف چشم بودیم اما این در حالی است که بسیاری از متخصصان پوست بر این باور است که این گرما هیچگونه فایده‌ای ندارد و شاید تاثیر آنها تنها برای یک تا دو ساعت باشد و بعد از آن پوست اطراف دور چشم به حالت اولیه خود باز خواهد گشت همچنین در این مجال باید متذکر شد که کرم های بوتاکس دور چشم هیچ گونه پایه علمی ندارند از سویی بسیاری از مراکز علمی نیز این که رد شده اند.

در پایان باید خاطر نشان کرد که آقایان نیز باید از کرم دور چشم  استفاده کنند البته کرم مخصوص آقایان متفاوت می باشد چرا که به  سرعت جذب پوست می شود همچنین باعث افزایش کلاژن سازی نیز خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید