متاسفانه بسیاری از خانم های پرمشغله و کارمند زمان کافی برای باشگاه رفتن و یا حتی پیاده روی ندارند که این خود می تواند عاملی برای افزایش وزن در آن ها باشد از این رو قصد داریم تا در مطلب پیش رو رازهای لاغری را برای خانمهای پرمشغله بیان کنیم.

گفتنی است که از گام های اساسی برای رسیدن به وزن ایده آل داشتن سبک زندگی مناسب و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم می باشد هر چند در این میان پیاده روی و یا انجام ورزش نیز می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

به طور کلی باید در نظر داشت خانمهای پرمشغله که توانایی صرف زمان برای باشگاه رفتن ندارند می توانند با کاهش میزان غذا خوردن و یا حذف برخی از فست فودها و یا غذاهای آماده تا حد زیادی وزن خود را کاهش دهند.

آنچه مسلم است به طور تقریبی مردم در طول روز ۱۲۰۰ الی ۱۵۰۰ کالری نیاز دارند از این رو توصیه می‌شود خانمهای پرمشغله حجم غذاهای روزانه خود را کم کنند همچنین میان وعده ها را نیز تا حد زیادی کاهش دهند چرا که بنا به اظهار نظر درباره ی کارشناسان تغذیه یکی از دلایل افزایش وزن مصرف بیش از اندازه میان وعده ها می باشد.

بدیهی است که عدم حذف وعده‌های غذایی خود می تواند تاثیر به سزایی در کاهش وزن داشته باشد چرا که متاسفانه برخی از خانم های پرمشغله بنا به دلایل مختلف از خوردن یکی از وعده های غذایی صرف نظر می کنم که این خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش وزن داشته باشد. به عبارت ساده‌تر نداشتن الگوی برنامه غذایی مناسب خود می تواند عاملی برای افزایش وزن باشد چرا که غذا نخوردن برای ساعت های طولانی خود می تواند باعث شود که فرد گرسنه شود و وعده غذایی دیگر را با حجم بیشتر مصرف کند.

کاهش میزان استرس نیز می تواند تاثیر بسزایی در ش وزن داشته باشد چرا که تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که دارای استرس بالا هستند به صورت ناخودآگاه اقدام به مصرف مواد غذایی و یا تنقلات می‌کند که این خود می تواند تاثیر بسزایی در افزایش وزن داشته باشد.

پر واضح است که مصرف کافی فیبر نیز می‌تواند عاملی برای کاهش وزن باشد چرا که مصرف این فیبر خود می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و در نهایت کاهش وزن شود.

لازم به ذکر است که داشتن خواب کافی نیز تاثیر بسزایی در کاهش وزن دارد از این رو توصیه می‌شود زنان پرمشغله تحت هر شرایطی دارای خواب کافی باشد چرا که بی خوابی خود می تواند موجب افزایش وزن شود.

استفاده از شبکه های اجتماعی نیز خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد شرکت تحقیقات نشان می دهد که استفاده از شبکه های اجتماعی خود می تواند عاملی برای یادگیری روشهای لاغری باشد بنابراین توصیه می شود زنان پرمشغله زمانی را صرف گذراندن در شبکه‌های اجتماعی کنند تا از این طریق هم با روش‌های نوین لاغری آشنا شوند و هم اینکه انگیزه ای را برای کاهش وزن به دست بیاورند.

شایان ذکر است که یکی دیگر از روش های کاهش وزن برای زنان پرمشغله انجام حرکات ورزشی در خانه می باشد چرا که برخی از زنان بنا به دلایل مختلف زمان کافی را برای باشگاه رفتن ندارد از این رو توصیه می شود حرکات ورزشی را در خانه و در مقابل آینه انجام دهند تا از طریق فعالیت چربی سوزی در بدن آنها افزایش یابد.

استفاده از غذاهای سالم نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد از این رو توصیه می شود اگر زنان پرمشغله زمان کافی را برای تهیه غذا در منزل ندارد غذای خود را از رستورانهای تهیه کنند که اطمینان دارند غذای آنها سالم است همچنین تا حد امکان از  مصرف فست فودها و غذاهای نیمه آماده پرهیز کنم و در مقابل غذاهای بخارپز شده کبابی با نمک بسیار کم را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهند.

برنامه ریزی برای آخر هفته نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد بدین طریق زنان پرمشغله می‌توانند آخر هفته با دوستان و یا اعضای خانواده به پیاده‌روی انجام ورزش و یا حتی بازی کردن با کودکان خود مشغول شوند که این خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید