متاسفانه امروزه بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی، شهرنشینی و مسائل دیگر مبتلا به استرس هستند  که این خود می تواند آثار منفی را بر سلامت افراد بر جای بگذارد.

گفتنی است که مصرف بلغور جو باعث افزایش سطح سروتونین در مغز می شود. سروتونین انتقال دهنده عصبی است که افزایش آن باعث ایجاد حس آرامش می شود و کاهش آن در مغز باعث ایجاد استرس می شود.

از سوی دیگر باید خاطر نشان کرد که آدرنالین و کورتیزول ، هورمون هایی هستند که در ایجاد استرس در بدن نقش بسزایی دارند از این رو می توان با رعایت رژیم غذایی سالم سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد به گونه ای که منجر به کاهش استرس شود.

بدیهی است که مصرف کربوهیدرات خود می تواند تاثیر بسزایی در کاهش استرس داشته باشد،چرا که مصرف کربوهیدرات ها باعث افزایش میزان سروتونین در مغز می شود که این خود می تواند عامل موثری برای کاهش استرس باشد  به طور کلی باید یادآور شد کربوهیدرات ها با تثبیت قند خون باعث می شود که احساس متعادل تری داشته باشیم .

آنچه مسلم است مصرف مکمل های گیاهی خود نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش استرس داشته باشد همچنین در این مجال باید متذکر شد که بسیاری از این مکمل ها میزان افسردگی و علایم پیش از قاعدگی در زنان را نیز کاهش می دهند .

یکی دیگر از مواد غذایی که می تواند باعث کاهش استرس در بدن شود مصرف پسته می باشد چرا که پسته مانند سایر مغزها سرشار از چربی هایی می باشد که برای بدن مفید است به گونه ای که مصرف روزانه مغزها باعث می شود که از استرس مصون بمانید. اما این در حالی است که آجیل سرشار از کالری می باشد بنابراین توصیه به خوردن بیش از حد آجیل و مغزها هرگز نمی شود.

چای یکی از نوشیدنی های مفید برای کاهش میزان استرس می باشد از این رو توصیه می شود افرادی که دارای استرس بسیار هستند مصرف چای را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

پر واضح است که مصرف ماهی های چربی خود می تواند در کاهش استرس بسیار موثر باشد چراکه ماهی ها سرشار از امگا 3 و اسید چرب هستند که در کنترل میزان استرس ، حمله های قلبی و بیماری هایی نظیر استرس کمک شایانی می کند .

جالب است بدانیم که یکی از مرکباتی که می توان با استفاده از آن استرس را تا حد زیادی کاهش داد پرتقال می باشد چراکه پرتغال منبع غنی از ویتامین c می باشد .ویتامین c می تواند علاوه بر اینکه سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد باعث کاهش استرس نیز خواهد شد .

بسیاری از کارشناسان تغذیه بر این باور هستند که اسفناج نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش استرس داشته باشد چرا که منیزیم موجود در اسفناج باعث می شود که استرس کاهش یابد . به عبارت ساده تر کمبود منیزیم باعث می شود که  فرد احساس سر درد ، خستگی ،کوفتگی و استرس داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید